Przewaga momentu obrotowego samochodów elektrycznych
Największą zaletą samochodów elektrycznych jest ich gigantyczny moment obrotowy, który kierowca ma pod prawą nogą dosłownie zawsze. Brakuje lekkiej zwłoki w działaniu skrzyni biegów, ponieważ jej tam nie ma i elektryków nie obowiązują normy emisji spalin, dlatego są one bez różnego rodzaju filtrów tłumiących osiągi. Turbosprężarka nie potrzebuje napędzić swoich łopatek, żeby uzyskać pełną moc, po prostu od każdego muśnięcia gazu mamy pełny dostęp mocy i jesteśmy katapultowani w przyszłość. Doskonale pokazuje to najnowszy model Rimac Nevera, który jest najszybszym serynie produkowanym autem na świecie na dystansie jednej czwartej mili.
Mercedes pokazuje moc, prestiż i przewagę nad elektrykiem?
Znany na całym świecie kanał motoryzacyjny Carwow bardzo często porównuje ze sobą dwa zbliżone do siebie pojazdy, jednak tak na serio skrajnie różne. W swoim najnowszym materiale zestawili oni Mercedesa AMG E63 S, najnowsze wcielenie limuzyny o usportowionym charakterze. Pod maską niemieckiej konstrukcji z silnikiem spalinowym znajdziemy 603 KM, krzesane z czterolitrowego silnika V8 i momentem obrotowym na poziomie 850 Nm!
Jego bezpośrednim konkurentem było Audi RS E-Tron, jedna z najnowszych konstrukcji producenta z Ingolstadt, w stu procentach elektryczna i równie potężna. Kierowca za sterami modelu RS E-Tron ma do dyspozycji 637 KM i 830 Nm. Dostępne praktycznie zawsze i zmieniane w prędkość niemal w absolutnej ciszy!
Jednak, gdzie tkwi przewaga Mercedesa nad swoim konkurentem? Dla fanów motoryzacji w tym, że jest to samochód spalinowy z ciekawym, dużym silnikiem, który ciekawie brzmi. Po drugie jest ekstremalnie szybki, jak pokazały nagrania z tego odcinka i tylko w jednej konkurencji przewaga Audi była miażdżąca. W pozostałych różnica pomiędzy tymi podobnymi, choć w zasadzie skrajnie inaczej zaprojektowanymi samochodami była dużo mniejsza. To pokazuje, że dobrze dopracowana technologia spalinowa, nadal może się równać z pojazdami elektrycznymi i dawać mnóstwo frajdy!