Ten SUV ma niezwykle małe spalanie
Hybryda typu plug-in to najbardziej wydajny model z gamy Kia Sorento, która ma też wersje HEV, benzynowe i wysokoprężne. Układ napędowy Kia Sorento Turbo Plug-in Hybrid składa się z czterocylindrowego silnika 1.6 GDI z turbodoładowaniem, silnika elektrycznego o mocy 91 KM oraz akumulatora o mocy 13,8 kWh.
Łączna moc wyjściowa wynosi 265 KM i jest przenoszona na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów i standardowego układu AWD. Ma on centralną blokadę mechanizmu różnicowego, wektorowanie momentu obrotowego i wybór trybu jazdy.
Według Kii, docelowy zasięg w trybie elektrycznym to 52 kilometry. Oznacza to więc, że jeśli tylko będziecie na noc podłączać samochód do ładowarki, nie będziecie musieli w ogóle go ładować. Całkowity zasięg to 730 kilometry, a docelowa łączna ocena spalania to 2,97 l/100 km. Ale w trybie mieszanym (miasto+trasa). Oznacza to więc, że da się z tego jeszcze zejść.
Świetne wyposażenie
SUV w wariancie PHEV różni się od reszty Sorento portem ładowania znajdującym się na tylnym panelu oraz plakietką eco/plug-in na klapie bagażnika. Jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – SX i SX-P.
Wewnątrz znajduje się 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników połączony z 10,25-calowym ekranem dotykowym systemu multimediów. Standardowe wyposażenie obejmuje zestaw 13 systemów ADAS, w tym asystenta jazdy na autostradzie i inteligentnego tempomatu. Dostępny jest również monitor Surround View 360 stopni, system dźwiękowy Bose premium, czy usługi łączności UVO link i 8 portów SUB do ładowania dla wszystkich pasażerów.