Sporo przerw w jazdach
Na start organizatorzy zaplanowali trzygodzinną sesję. Zawodnicy nie mogli jednak w pełni wykorzystać otrzymanego czasu. Tuż po starcie sesji na torze pojawiła się czerwona flaga i jazdy wstrzymano. Marco Sorensen z High Class Racing rozbił swoje auto o bandę i przerwa trwała ponad dziesięć minut. Druga czerwona flaga pojawiła się na godzinę przed zakończeniem jazd. Tym razem przerwa trwała ponad 20 minut. Wielokrotnie wywieszano także żółte flagi.
Najlepsi w sesji okazali się zawodnicy Toyoty. Hybrydowy model GR010 z numerem 7 okazał się jednak zaledwie o 0,086 sekundy szybszy od Alipny A480 z silnikiem Gibsona. Druga Toyota była wolniejsza od rywali o 0,001 sekundy. Hipersamochody zespołu Glickenhaus Racing znalazły się za dwiema czołowymi ekipami LMP2.
W LMP2 bezkonkurencyjni byli kierowcy United Autosports, którzy do najszybszych w sesji stracili zaledwie 0,132 sekundy. Rywali w klasie, ekipę G-Drive Racing pokonali o ponad 0,7 sekundy. W ostatnich minutach jazd na trzecią pozycję w klasie wskoczył zespół JOTA.
Pracowita sesja zespołu Kubicy
Zespół WRT, w którego barwach startuje Robert Kubica znalazł się na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej, czwartym w klasie. Do wirtualnego podium ekipa w barwach PKN ORLEN straciła 0,095 sekundy. Jako pierwszy za kierownicą Oreci pojawił się Louis Deletraz. Szwajcar zaliczył dwa wyjazdy na tor liczące jedno i cztery okrążenia. Deletraz popisał się czasem 3:30,724, którego nie zdołał już pobić żaden z zespołowych kolegów.
Auto następnie przejął Yifei Ye. Chińczyk koncentrował się na długim przejeździe i zaliczył jedenaście okrążeń toru. Jako trzeci na torze pojawił się Robert Kubica. Polak przejechał dziewięć okrążeń, by na kolejne cztery oddać kierownicę Deletrazowi. Polak wyjechał jeszcze na koniec sesji i uzyskał czas 3:31,513. Na 21 miejscu w klasie LMP2 znalazł się polski zespół: Inter Europol Competition.
Co jeszcze przed nami?
Na 19:00 zaplanowano godzinne kwalifikacje do wyścigu. Dziś kierowcy będą mieli również okazję sprawdzić się w nocnych warunkach. Na 22:00 zaplanowano dwugodzinną sesję treningową.
Czwartek będzie stał pod znakiem trzeciego, trzygodzinnego treningu, który rozpocznie się o 14:00. O 21:00 wystartuje walka o hiperpole, a o 22:00 ostatni, dwugodzinny trening. Wyścig rozpocznie się w sobotę o 16:00. Przed nim kierowcy będą mieli 15 minut na ostatnie poprawki podczas sesji rozgrzewkowej, którą zaplanowano na 11:30.