„To nie jest ładowanie premium, IONITY!”
Szef niemieckiego koncernu odpowiedział na post na LinkedIn i podzielił się swoimi niezbyt dobrymi doświadczeniami z ładowaniem w sieci szybkiego ładowania IONITY w Europie.
Sieć szybkich ładowarek IONITY założyły m.in BMW Group, Daimler AG i Ford Motor Company. Jej współwłaścicielem jest również Volkswagen Group.
Według oczekiwań sieć miała dysponować ilością 400 stacji z około 2400 indywidualnymi szybkimi ładowarkami DC (350 kW) do końca 2020 r. Na dzień dzisiejszy jest ich 360 a kolejne 40 nadal jest w budowie.
Jak się okazuje nie tylko rozmiar sieci jest niezadowalający. Szef Volkswagena Herbert Diess zwracał uwagę, na inne bolączki stacji ładowarek. Brakuje na nich toalet i nie są tak niezawodne jak powinny być.
Szef Volkswagena już wie jak uciążliwa jest daleka podróż elektrykiem
Szef koncernu
, który obecnie podróżuje po Europie podzielił się swoimi niezbyt dobrymi doświadczeniami z ładowaniem w sieci IONITY.
Świetna wycieczka, dobra recenzja! Też tu byłem nad Jeziorem Bodeńskim z ID.3: Rigoletto – potem do Lago. Teraz mamy ID.3 PRO S, bardzo dobry zasięg z powściągliwym, defensywnym stylem jazdy – poradzisz sobie z Jeziorem Bodeńskim – Jezioro Garda bez ładowania pośredniego – szczególnie w gęstszym ruchu wakacyjnym. Ale: Za mało punktów ładowania w Brenner! Tylko 4 – jasne, wszyscy zatrzymują się w centrum handlowym. Zajęte. Więc pojechaliśmy do Trento. Nawet po zeszłorocznej krytyce: brak toalety, brak kawy, filar z wyjątkiem Bertieba/wadliwy, smutny romans. To nie jest ładowanie premium IONITY!
Na jego komentarz odpowiedział inny użytkownik portalu, który wspomniał, że sieć ma za mało szybkich ładowarek we Włoszech.
VW Group CEO @Herbert_Diess, takes a scathing attack at @IONITY_EU charging network, which VW is a joint-owner of. His post on Linkedin is critical that the service is simply not good enough with lack of toilets/refreshments, charging points out of service. „simply not premium” pic.twitter.com/jZN2dDQTtN
— Matthias Schmidt (@auto_schmidt) August 6, 2021
To wiele wyjaśnia i odsłania powód dla którego Grupa Volkswagena wraz z partnerami intensywnie inwestuje w infrastrukturę szybkiego ładowania.
Wygląda na to, że sieć IONITY nadal stoi na rozdrożu i będzie zmuszona pozyskać więcej środków od założycieli. Te są konieczne, aby ulepszyć jakość usług i móc się rozwinąć. Ale czy będą skłonni dalej inwestować?