Zawodnicy przez cztery godziny mieli do dyspozycji mierzący 6,23 km odcinek Abissaare. Kierowca Toyoty uzyskał najlepszy czas w swoim trzecim, ostatnim przejeździe i był o pół sekundy lepszy od Otta Tanaka. Najszybszy z obozu Hyundaia podobnie jak Fin był najlepszy w trzeciej próbie.
Testowe podium skompletował Takamoto Katsuta, który czterokrotnie pojawił się na trasie. W swojej ostatniej próbie był o zaledwie 0,1 sekundy wolniejszy od kierowcy Hyundaia. Drugą trójkę utworzyli Elfyn Evans (+1,1), Sebastien Ogier (+2,0) oraz Thierry Neuville (+2,1). Wymieniona trójka pojawiła się na trasie trzykrotnie.
Trzy razy z odcinkiem zmierzyli się także sklasyfikowani na siódmej i ósmej pozycji Craig Breen (+2,6) oraz Teemu Suninen (+2,7). Czołową dziesiątkę uzupełnili Gus Greensmith (+3,8) oraz Pierre-Louis Loubet (+5,2), którzy zamknęli również stawkę WRC.
Taktyka Kajetanowicza
Wśród kierowców aut klasy WRC2 i WRC3 najlepsi byli dwukrotnie oglądani na oesie Oliver Solberg oraz Aleksiej Łukjaniuk. Rosjanin zamienił dobrze znanego z mistrzostw Europy Citroena na Skodę Fabię rally2 Evo. Kajetan Kajetanowicz tradycyjnie oszczędzał opony i na odcinku pojawił się obowiązkowy raz.
– Rajd Estonii jest zupełnie innym rajdem nawet od tych szutrowych, które zaliczane są do mistrzostw świata. Jest wyjątkowy ze względu na naprawdę wysokie prędkości, dalekie skoki i specyfikę nawierzchni. Organizator zdecydował się dodatkowo stworzyć kilka sztucznych hop. Na pewno będzie sporo frajdy i radości z jazdy, ale trzeba też być maksymalnie skupionym i uważać na każdym zakręcie. Testy rozpoczęliśmy od tych samych odcinków specjalnych, co w zeszłym roku. Specjalnie wybrałem takie drogi, bo poprzednio dały nam dobre przygotowanie, jeśli chodzi o ustawienia samochodu. Jak zawsze, jestem bardzo zmotywowany do walki. Kiedy wsiadam do samochodu rajdowego staram się czerpać frajdę z jazdy, ale przede wszystkim z rywalizacji wśród najlepszych. Mam nadzieję, że osiągniemy tutaj tempo, które będzie satysfakcjonujące przede wszystkim dla mnie, bo jeśli to się uda, to nasi kibice też będą zadowoleni – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Dziś zawodnicy rozpoczną właściwą batalię o końcowy triumf. Na wieczór zaplanowano mierzący 1,64 km superoes Visit Estonia Tartu 1. Cała trasa rajdu mirzy 314,16 km i została podzielona na 24 odcinki specjalne.