Volkswagen tak tani jak Dacia? No… nie do końca
Jeśli pogubiłeś się w ofercie SUV-ów Volkswagena, wcale się nie dziwimy. T-Cross, T-Roc, Tharu, Taos, Taqua, Tayron, Tiguan, Touareg, Teramont… Istnieje mnóstwo podwyższonych samochodów, z których część ma jeszcze swoje specyficzne wersje, jak X lub Allspace.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Volkswagen rozpoczął sprzedaż kolejnego SUV-a w Europie, który jednak nie jest całkowitą nowością. SUV otrzymał nazwę Taos i odróżnia się od innych samochodów w tym nadwoziu. Choć ma tę samą nazwę, co model sprzedawany w USA, czy Chinach, ma o 50 mm krótszy rozstaw osi i ma służyć jako tani model dla Europy Wschodniej, głównie dla Rosji. To właśnie w fabryce w Niżnym Nowogrodzie rozpocznie się jego produkcja.
Tani SUV od VW
Dacia Duster ma być jednym z konkurentów nowego Volkswagena, o czym mówią sami Niemcy. Samochód nie jest jednak tak tani, jak mogłoby się wydawać. Dacia kosztuje około 50 000 zł i choć nikt nie spodziewał się, że nowy Volkswagen będzie aż tak tani, powinien był osiągnąć poziom około 60 000 zł, aby faktycznie konkurować z Dusterem.
Zamiast tego, Volkswagen – który zasadniczo jest zmodyfikowaną Skodą Karoq – jest droższy od swojego rodzeństwa. Auto będzie kosztować 83 000 zł, co jest interesującą ceną, ale Dacia wygrywa na tym polu bez dwóch zdań.
Za wspomniane pieniądze dostajemy samochód o długości 4,4 metra, szerokości 1,8 m i wysokości 1,6 metra. Specyficzne jest też wnętrze samochodu, które zgodnie z obecną modą Volkswagena, jest bardzo ekonomiczne – nie porywa, ale też nie odpycha. Jest po prostu trochę nijakie.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Dobry silnik, dobre wyposażenie
Pod maską znajdziemy dwa silniki – albo 110-konną benzynę, albo 1,4-litrowe TSI, do którego możemy dobrać automatyczną skrzynię biegów. Specyfikacje napędów idealnie pokrywają się z rosyjskim Karoqiem – topowa wersja ma 150 KM, napęd 4×4 i automatyczną skrzynię.
To wciąż bardzo dobrze wyposażony samochód, z dobrym silnikiem i napędami, ale Dacia? Z pewnością nie będzie to „godny” rywal dla klientów szukających najtańszych samochodów.