Elon Musk dostał kolejny sygnał, że coś tu działa nie tak
Oświadczenie opublikowane na stronie chińskiej Państwowej Administracji Regulacji Rynku dotyczy ogromnej ilości samochodów, które według jej decyzji zostają wycofane.
Akcja wycofania z rynku dotyczy :
- 35 665 samochodów Model 3, sprowadzonych do Chin od 12 stycznia 2019 r. do 27 listopada 2019 r.
- 211 256 samochodów Model 3 wyprodukowanych w Chinach od 19 grudnia 2019 r. do 7 czerwca 2021 r.,
- 38 599 samochodów Model Y wyprodukowanych w Chinach od 1 stycznia 2021 do 7 czerwca 2021 roku.
W sumie oznacza to, że z chińskiego rynku zniknie prawie 300 tys. pojazdów Tesli. To spory cios dla firmy, której dyrektorem generalnym jest Elon Musk.
Jak stwierdza Chińska administracja regulacji rynku, system wspomagania jazdy w wymienionych pojazdach Tesli, nie działa prawidłowo. W wielu samochodach powoduje to ich nagłe przyspieszenie. W związku z tym, że usterki mogą zagrażać zdrowiu i życiu kierowców oraz pasażerów, nie ma mowy by nadal jeździły po drogach.
Według informacji CNBC, Tesla sprzedała w maju 33 463 pojazdy, które wyprodukowała w Chinach. To aż o 29 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu.
Tesla idzie po kolejny rekord
Problemy w Państwie Środka, nie przeszkadzają Tesli w osiągnięciu doskonałych wyników finansowych.
W zestawieniu przygotowanym przez firmę Kantar, które dotyczy najcenniejszych marek świata, Tesla zajmuje 47. pozycję z wartością na poziomie 42,6 mld dol.
To gigantyczna przewaga w stosunku do drugiej w branży, Toyoty. Japońska marka została wyceniona na niespełna 26,97 mld dol. (64. miejsce).
Dla porównania, Mercedes-Benz zajmuje 67 pozycję (25,84 mld dol.), a BMW – 71. (24,82 mld dol.).
W związku z tym, wychodzi na to, że firma Elona Muska, znów urosła względem poprzedniego roku i to aż o 275 proc. W rezultacie oznacza to, że uzyskała największy przyrost, spośród wszystkich stu klasyfikowanych marek.
Drugie miejsce, w tym rankingu zajął TikTok (45. pozycja, wartość – 43,52 mld dol.), który zaliczył wzrost o „zaledwie” 158 proc. Zdecydowana większość firm może pochwalić się jedynie dwucyfrowym wzrostem wartości swoich marek.