Trochę historii
Impreza zadebiutowała w kalendarzu mistrzostw świata w 2004 roku. Na karty historii jako pierwsi triumfatorzy zapisali się Petter Solberg i Phil Mills, którzy korzystali z Subaru Impreza S10 WRC.
Rekordzistą wydarzenia rangi WRC jest Sebastien Loeb, który triumfował czterokrotnie i sześć razy stał na podium. Rajd w czołowej trójce sześciokrotnie kończyli także Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala oraz Thierry Neuville. Wśród producentów pięć triumfów ma Citroena, a cztery Hyundai.
Najlepszy wynik dla biało-czerwonych wywalczyli w 2013 roku Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. Duet skorzystał z Forda Fiesty WRC i znalazł się na siódmym miejscu.
Co nas czeka w tym roku?
W tym sezonie o triumf powalczy jedenaście załóg w autach klasy WRC. Toyota wystawi cztery Yarisy dla Sebastiena Ogiera, Elfyna Evansa, Kallego Rovanpery i Takamoto Katsuty. Hyundai zapewni i20 Coupe WRC dla Thierry’ego Neuville’a, Otta Tanaka, Daniego Sordo i Pierre’a-Louisa Loubeta. Barw M-Sportu będą bronili Gus Greensmith, który kolejny raz w tym sezonie zmieni pilota oraz Teemu Suninen. Stawkę w Citroenie DS3 WRC uzupełnia Cyrille Feraud.
W WRC2 powalczy dziewięciu kierowców. Na czele listy ustawiono Andreasa Mikkelsena, Marco Bulacię i Madsa Ostberga. W Fieście Rally2 w barwach ORLEN Team zaprezentuje się Martin Prokop. Do walki po nieudanym Rajdzie Arktycznym powróci mistrz Polski: Jari Huttunen.
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w WRC3 będą mieli piętnastu rywali. Przed Polakami na liście ustawiono Yohana Rossela i Nicolasa Ciamina. Niezwykle groźni mogą być również Egon Kaur, Emil Lindholm i Chris Ingram.
Organizatorzy w tym roku zaplanowali dwadzieścia odcinków specjalnych. Najdłuższy odcinek imprezy załogi pokonają już na start rywalizacji. Zmagania otworzy próba Fligosu – Sa Conchedda o długości 22,29 km. Cała trasa mierzy 303,1 km.