Pedantyzm to mało powiedziane
Żeby zrozumieć z jak maniakalną dokładnością odpicowano tę rajdówkę, wystarczy powiedzieć, że do prac przy niej ściągnięto tych samych ludzi, którzy budowali, a nawet oklejali je 17 lat temu. To maszyną jest legendarne Subaru Impreza S10 WRC. Wyczynowy samochód o nr podwozia „PRO-WRC 04008” posłużyło ówczesnym mistrzom świata, Petterowi Solbergowi i Philowi Millsowi do wygrania Rajdu Japonii w 2004 r., niezwykle ważnego dla Subaru World Rally Team. Ten konkretny egzemplarz był wtedy na prowadzeniu od startu do mety, a zwycięzcy o ponad minutę pokonali późniejszych mistrzów świata, Sébastiena Loeba i Daniela Elenę (Citroën Xsara WRC). Auto jest obecnie w identycznej specyfikacji jak na starcie imprezy w Hokkaido.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Za sterami dokładnie tego wurca zasiadł też niegdyś sam Colin McRae. Pojazd przygotowano dla niego do prestiżowego Memoriału Bettegi z bazą na włoskim torze Monza. Od 2005 r. auto miało kilku prywatnych właścicieli aż w końcu odkupił je fabryczny tuner Subaru Tecnica International (STi). Choć początkowo planowano postawić auto do muzeum, teraz ten niesamowicie odrestaurowany samochód rajdowy jest na sprzedaż. Aukcję wyznaczono na 22 maja 2021 r. i można się spodziewać, że cena będzie zawrotna i będzie 7-cyfrowa. Tak pieczołowicie odrestaurowane Subaru Impreza WRC nie zdarza się zbyt często. Informacje o aukcji można znaleźć tutaj.