Dwulitrowy silnik ma problem z korbowodem
Oba koreańskie crossovery mają zbyt twarde pierścienie olejowe. Z biegiem czasu nadmierna twardość może spowodować odpryskiwanie tłoka. W rezultacie może to spowodować zużycie większej ilości oleju. Właściciele mogą zauważyć nienormalny dźwięk stukania silnika (lub lampkę ostrzegawczą ciśnienia oleju na zestawie wskaźników). Dalsza eksploatacja pojazdu skutkuje zatarciem korbowodu i przebiciem bloku silnika. Wtedy może dojść do wycieku oleju na wydech, a tam gdzie jest dym bardzo łatwo o pożar.
Kia zgłosiła cztery pożary z powodu tego problemu. Na szczęście obyło się bez ofiar i wypadków. W związku z tym, NHTSA wycofuje 125 400 modeli Kia Soul z roku modelowego 2020-2021 oraz 21 849 modeli Kia Seltos wyposażonych w 2,0-litrowe silniki Nu.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
To nie pierwszy problem koreańskiego producenta z korbowodem. W grudniu 2019 Kia i siostrzana firma Hyundai wycofały prawie pół miliona starszych pojazdów z powodu przedwczesnego zużycia łożysk korbowodu. Tu również chodziło o przebicie bloku silnika. Kia Soul z lat 2014-2015 uwzględniono w tym wycofaniu. Kia Seltos to zupełnie świeży model, który pojawił się na rynku w tym roku.
Obie firmy mają na swoim koncie już cztery akcje serwisowe związane z pożarem w minionym roku. Powody są różne, od układu przeciwblokującego po zwarcie bezpiecznika.
Właściciele Kia Soul 2020-2021 i Kia Seltos 2021 z 2,0-litrowym silnikiem, dostaną powiadomienia 11 czerwca. Wizyta w serwisie Kia obejmuje sprawdzenie i w razie potrzeby wymianę silnika. Ponadto dealerzy zainstalują oprogramowanie, które może wykryć problem z pierścieniem olejowym tłoka i powiadomić kierowcę.
Kia wykona usługę bezpłatnie i zwróci właścicielom koszty naprawy związane z usterką, jeżeli tylko mieli taką nieprzyjemną kijową sytuację.