Okrążenie toru wyznaczonego na ulicach Dżeddy mierzy 6175 metrów i składa się z 27 zakrętów. Wydaje się, że liczba zakrętów nie zapowiada szybkich czasów okrążeń, ale gdy spojrzymy na mapę toru, wszystko staje się jasne. Za projekt toru odpowiedzialny był zespół legendy wśród projektantów współczesnych torów F1: Hermanna Tilke.
Symulacje pokazały, że średnia prędkość na torze będzie większa niż na Silverstone! Na czele pozostanie jednak kultowa Monza, ale wyliczenia pokazują, że w Arabii Saudyjskiej kierowcy będą pokonywać okrążenie z prędkością około 253 km/h! Pewne jest, że będzie to najszybszy tor uliczny. Na drugim w zestawieniu australijskim Albert Park, obiekt w Dżeddzie ma ponad 15 km/h przewagi.
Tor będzie drugim najdłuższym w kalendarzu F1. Kierowcy mierzą się z dłuższą pętlą jedynie w Belgii na torze Spa-Francorchamps. Podobnie jak w przypadku średnich prędkości, w klasyfikacji torów ulicznych Dżedda pojawi się na czele statystyk. Okrążenie jest o 172 metry dłuższe niż w Baku. Tor będzie miał także najwięcej zakrętów w kalendarzu (27). W Singapurze kierowcy mierzą się z 23 zakrętami.