Nowe BMW będą zupełnie jak Dacia! Z niemieckiej firmy śmieją się już nawet jej pracownicy. Kabaret

Ostatnie „arcydzieła” BMW nie były pozbawione krytyki, jednak to dopiero wierzchołek góry lodowej. Głos na temat masywnych kratek i przyszłości niemieckiej marki zajął sam Frank Stephenson, projektant oryginalnego BMW X5. Z jego wypowiedzi wynika, że samochody z Bawarii będą zupełnie niczym… Dacia. 

Nowe BMW będą zupełnie jak Dacia! Z niemieckiej firmy śmieją się już nawet jej pracownicy. Kabaret
Podaj dalej

BMW straciło kluczowy element

BMW iX przod

Czy masywny grill i dziwny, nowy kierunek projektowania to jedyne problemy BMW? Na to pytanie odpowiedział Frank Stephenson w swoim najnowszym filmie. Przedmiotem jego krytyki jest głównie najnowszy model iX. Gdzie w tym wszystkim jednak Dacia?

BMW nazywa iX „symbolem nowej ery mobilności”. Samochód elektryczny jest tak długi i szeroki jak X5, wysoki jak X6 i ma rozstaw osi taki sam jak w X7. Według Stephensona zapewni to bardzo dużo miejsca wewnątrz, ale nie w tym rzecz. 

W pełni elektryczne BMW zapewni więc ładne proporcje, ale projektant skupia się na czymś innym. Po pierwsze, jego zdaniem przedni grill jest wciąż o wiele za duży. Z kolei w pozostałej części samochodu brakuje napięcia (to zupełnie jak Dacia). Choć BMW tłumaczy, że projekt miał być minimalistyczny, zdaniem Stephensona to zbyt proste tłumaczenie. 

BMW_iX_Highlights
fot BMW

Gdzie w tym Dacia?

– Nie rusza się – powiedział. – Dla mnie to nie jest właściwy sposób projektowania poruszającego się obiektu. Wolałbym, żeby pojazd wyglądał tak, jakby był gotowy do jazdy. A tutaj tego nie ma. 

Obwinia za to brak linii projektowych. Choć rozumie przywiązanie BMW do prostoty, podobnie jak w przypadku grilla, twierdzi, że posunęli się za daleko. – Brak linii może zmienić pojazd w coś, co jest po prostu statyczne – mówi Stephenson. – Myślę, że ten samochód wygląda bardzo statycznie z boku. 

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE

No dobrze, ale gdzie w tym wszystkim Dacia? A jaki samochód przychodzi wam na myśl, gdy chcecie samochód bez duszy? To sedno sprawy. – To już jest prawie samochód, który stracił swoją duszę. Chodzi mi o to, że nie możemy krytykować projektanta produktu. Produkty wyglądają jak produkty, a samochody wyglądają jak samochody. To nie jest ta sama profesja. 

https://wrc.net.pl/is-wyscig-na-ulicach-warszawy-zakonczony-poteznym-dzwonem-tytul-dzbana-roku-2021-przyznany-rekordowo-szybko-wideo

Wszystko to sprowadza się zatem do chęci BMW do wprowadzenia nowego języka projektowania. Ostatecznie jednak iX wygląda jak pojazd napisany przez projektanta produktu, a nie projektanta motoryzacyjnego. Smutne to, ale i prawdziwe. 

Przeczytaj również