Z powodu pandemii koronawirusa sezon 2020 postanowiono w całości zorganizować w Europie, więc po rocznej przerwie kierowcy powrócą na azjatyckie obiekty. Na początek zaplanowano jednak rundy w Europie. Sezon otworzy w połowie maja rywalizacja na Hungaroringu, a już tydzień później stawka powalczy na Slovakiaringu.
Czytaj też: Największe sukcesy Saubera w Formule 1. Kubica najlepszym kierowcą
Na początku czerwca rywalizacja przerzuci się na Nurburgring, gdzie po raz kolejny kierowcy zmierzą się z kultowym Nordschleife. Pod koniec miesiąca zawodników czeka uliczny tor Vila Real w Portugali. W lipcu zespoły spotkają się na hiszpańskim Motorland Aragon, który zamknie europejską część sezonu.
Azjatycka część zmagań ma rozpocząć się na początku października w Korei Południowej na torze Inje Speedium. Miesiąc później zawodnicy zmierzą się na jednym z chińskich obiektów. Finał walki o puchar świata zapowiedziano na ulicznym torze w Makau.
– Eurosport Events i FIA wspólnie wykonały dobrą pracę w tych bezprecedensowych czasach zapewniając ciągłość serii i wsparcie dla zespołów. Jednak rok 2021 będzie kolejnym wyzwaniem. Efektywność wydatków będzie dyktować większość naszych decyzji. Chcemy mieć pewność, że wszyscy pozostaną w stawce. WTCR nadal oferuje wspaniałe środowisko wyścigowe i globalną promocję przy przystępnym budżecie dla naszych ekip – komentował Francois Ribeiro, szef Eurosport Events, promotor WTCR.
Kalendarz FIA WTCR 2021
14-16.05 WTCR Race of Hungary, Hungaroring
21-23.05 WTCR Race of Slovakia, Slovakia Ring
03-05.06 WTCR Race of Germany, Nürburgring Nordschleife
25-27.06 WTCR Race of Portugal, Vila Real
09-11.07 WTCR Race of Spain, MotorLand Aragón
08-10.10 WTCR Race of South Korea, Inje Speedium
05-07.11 WTCR Race of China, –
19-21.11 WTCR Race of Macau, Circuito da Guia