Audi RS e-tron GT będzie sygnowało się mocną na poziomie 590 koni mechanicznych i 850 Nm momentu obrotowego. Po aktywowaniu funkcji Overboost, moc zwiększy się do 640 koni mechanicznych.
Producent podał, że do setki samochód przyspieszy w 3,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna ma być ograniczona do 250 km/h. e-tron będzie miał niżej położony środek ciężkości od R8. Dodatkowo wersja RS to około 30 koni mechanicznych więcej, niż R8 z silnikiem V10. Mówcie co chcecie, ale to robi wrażenie.
Oczywiście wszystkie rozwiązania technologiczne będą tu na najwyższym poziomie. Producent deklaruje zasięg na poziomie 400 kilometrów. W przeliczeniu będzie kosztował około 650 tysięcy złotych. Niektórzy twierdzą, że samochód ma potencjał na pokonanie Porsche.
Czy aby na pewno? Porsche Taycan do setki rozpędza się w 2,8 sekundy i ma moc na poziomie 750 koni mechanicznych. Liczby wydają się więc być po stronie marki ze Stuttgartu, ale… zobaczymy. To będzie świetny pojedynek, a Audi RS e-tron GT wygląda po prostu wyśmienicie.