Zaprojektowany i zbudowany od podstaw
Debiut modelu nastąpi w pierwszej połowie 2021 r. Najistotniejszą rzeczą jest to, że będzie to pierwszy całkowicie nowy model produkowany seryjnie. McLaren skorzysta z okazji i oficjalnie ogłosi swoje wejście w erę elektryfikacji modeli seryjnych, ponieważ nowy model będzie hybrydą typu Plug-in (PHEV).
Model znajdzie miejsce pomiędzy GT a Super Series McLarena. W rezultacie obecna seria sportowa (czyli 540, 570, 600 i jednorazowe pochodne 620R) zostanie wycofana z produkcji. Dlatego inspirowany GT4, model 620 R to końcowy produkt serii sportowej.
Nowy model to pierwszy produkt serii High-Performance Hybrid (HPH)
Nowy model porzuca MonoCell z włókna węglowego, na rzecz nowej konstrukcji – McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA).
MCLA została zaprojektowana specjalnie dla przyszłych, wysokowydajnych hybrydowych układów napędowych. Co najważniejsze, nie ma tu miejsca dla słynnego 3,8-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. W to miejsce trafi silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Model zaoferuje niewielki zasięg jazdy tylko na napędzie elektrycznym.
Nowy produkt, będzie mocniejszy niż McLaren 570S. W skrócie oznacza to, że dostanie moc ponad 562 KM.
Z drugiej strony, są raporty które mówią, że hybrydowe V6 z podwójnym turbodoładowaniem zaoferuje moc od 600 KM. W reultacie uplasuje się obok Lamborghini Huracan, Audi R8 V10 Performance i Ferrari Portofino.