Wraz ze zmianą przepisów, koreańska marka zastąpi dobrze znanego, również polskim kibicom, Hyundaia i20 R5, którym Jari Huttunen wywalczył tytuł mistrzowski w naszym kraju. Producent podkreśla, że w budowie nowego pojazdu do maksimum wykorzystano zdobyte do tej pory doświadczenie.
Hyundai i20 N Rally2 – co wiemy?
Samochód oparty jest na nowym Hyundaiu i20 N. Nadwozie zostało zaprojektowane z zastosowaniem nowej filozofii projektowej Hyundaia Sensuous Sportiness, inspirowanej m. in. światem sportów motorowych.
Auto napędzane będzie zupełnie nowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Pięciobiegowa skrzynia biegów będzie podzespołem przeniesionym z modelu i20 R5. Pozostałe elementy układu napędowego są zupełnie nowe. Auto zostało wyposażone również w nowy układ zawieszenia.
Kiedy auto pojawi się na oesach?
Producent zapowiedział, że jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się szeroko zakrojony program testów. Pierwsze dostawy dla klientów zaplanowano na lato 2021 roku.
– Hyundai i20 R5 był pierwszym samochodem Hyundai Motorsport Customer Racing. Nowy i20 N Rally2 pokazuje, jak daleko zaszliśmy w ciągu pięciu lat od założenia działu. Dzięki pracom naszego oddanego zespołu projektantów i inżynierów, nowy model został pod każdym względem ulepszony w stosunku do pierwowzoru. Skupiamy się teraz na testowaniu samochodu, aby dalej poprawić zarówno jego osiągi, jak i niezawodność, zapewniając jednocześnie, że i20 N Rally2 umożliwi każdemu z naszych klientów osiągnięcie jak najlepszych wyników w rywalizacji – mówił Andrea Adamo, szef Hyundai Motorsport.