Czeska marka idzie z duchem czasu i wprowadza do swojej gamy modelowej kolejne zmiany, takie jak m. in. Dwu- lub trójramienne koła kierownicy, które zobaczyliśmy po raz pierwszy w nowej Octavii. Teraz zostaną wprowadzone także do kolejnych modeli. Ponadto, do końca roku wszystkie silniki, od Fabii, po Superba, zostaną dostosowane do norm emisji spalin Euro 6d.
Niektóre silniki staną się jeszcze mocniejsze, z kolei inne modele otrzymają nowoczesne systemy bezpieczeństwa. W jeszcze innych modelach, takich jak Scala, czy Kamiq, możemy spodziewać się z kolei bardziej dopracowanych elementów wnętrza.
Najmocniejszy Diesel… jeszcze mocniejszy
Diesel 2.0 TDI otrzyma nową generację EVO i będzie generował 200 KM, zamiast 190 KM, którymi mógł poszczycić się do tej pory. Silnik wysokoprężny będzie korzystał z procesu „podwójnego dozowania”, a którym AdBlue jest wtryskiwany jeszcze przed dwoma katalizatorami ustawionymi jeden za drugim. Dzięki temu uda się zredukować emisję tlenku azotu NOx o 80%.
Z kolei w najmocniejszej benzynie 2.0 TSI silnik będzie mocniejszy o 8 KM, dzięki czemu wykręci aż 280 KM. Oba silniki będą zgodne ze standardem Euro 6d, podobnie jak wszystkie inne jednostki na początku nowego roku modelowego. Jednostka 1.5 TSI nie zostanie podkręcona i dalej będzie generować 150 KM. Silniki 1.0 TSI dostępne będą w wersjach 110 KM i 95 KM.
Scala i Kamiq otrzymają nowe 17-calowe lub 18-calowe felgi aluminiowe. Ponadto, pojawią się też wielofunkcyjne kieszenie pod podłogą bagażnika, do przechowywania, przykładowo, narzędzi.
Nowe multimedia
Z wyjątkiem podstawowego centrum rozrywki Swing z 6,5-calowym ekranem dotykowym, wszystkie systemy dostępne dla Karoqa, Kodiaqa i Superba będą oparte na platformie modułowej trzeciej generacji MIB3. Zintegrowana karta SIM zagwarantuje ciągłe połączenie danych i hotspot Wi-Fi dla 14 osób.
Asystent głosowy „Laura” obejmie 15 języków. Może płynnie przetwarzać wypowiadane zdania w języku czeskim, angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim. System dostępny będzie z 8-calowymi ekranami dotykowymi, natomiast najwyższej klasy nawigacja Columbus otrzyma 9,2-calowy ekran. Aktualizacje map i oprogramowania pobierane będą bezprzewodowo.