Nowa Seria 4 wyraźnie różni się od BMW Serii 3, co ma podkreślić jej sportowy i dynamiczny charakter. Samochód zadebiutuje na rynku w październiku 2020 roku. Na początku klienci otrzymają do dyspozycji aż pięć wariantów silnikowych.
Najmocniejszy z nich będzie wyposażony w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM. W ofercie będą również 4-cylindrowe benzyniaki i jeden 4-cylindrowy silnik Diesla. W marcu 2021 r. do oferty dołączą dwa 6‑cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne.
Jeśli zaś chodzi o wygląd zewnętrzny, przytoczymy wam cytat z informacji prasowej nadesłanej przez BMW.
„Oryginalna stylistyka karoserii, wyraźnie odróżniająca się od nowego BMW serii 3, z klarownymi kształtami powierzchni, wyrazistymi proporcjami przodu typowymi dla coupé. Przyciągająca uwagę pionowa atrapa chłodnicy BMW utrzymana jest w tradycji legendarnych coupé tej marki i wskazuje na duże zapotrzebowanie napędu na powietrze chłodzące. Wydłużony kształt bocznych szyb, potężnie rzeźbione barki i opływowa linia dachu sygnalizujące atletyczny charakter i sportową elegancję.”
Co więcej, nowe BMW Serii 4 otrzyma technologię mild hybrid dla 6-cylindrowego silnika benzynowego i wszystkich silników Diesla. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM). Wszystkie silniki teraz z dwustopniowym turbodoładowaniem.
Po raz pierwszy w historii wszystkie modele BMW Serii 4 otrzymają także 8-stopniową skrzynię biegów Steptronic w standardzie. Opcjonalna będzie skrzynia Steptronic (także 8-biegowa) z funkcją Sprint, przeznaczoną do szybkich i dynamicznych przyspieszeń. Napęd na wszystkie koła BMW xDrive na początku sprzedaży w dwóch modelach, a od marca 2021 r. w czterech modelach.