XB7 może pochwalić się niesamowitymi osiągami jak na SUV-a tej wielkości. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie tej kobyle tylko 4,2 sekundy, natomiast dystans 1/4 mili samochód pokona w 12,6 sekundy. Maksymalna prędkość BMW wynosi 290 km/h.
Zmodyfikowany napęd, zawieszenie i hamulce
Za imponujące dane techniczne odpowiada ten sam 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który napędza sedan Alpina B7. Choć inżynierowie poprawili go w tym przypadku jeszcze bardziej, uwalniając dodatkowe 15 KM.
Silnik przenosi moc za pomocą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów z całkowitym przeprojektowaniem elektroniki i mechatroniki. Punkty zmiany biegów są zoptymalizowane pod kątem osiągów, więc są jeszcze bardziej dynamiczne niż w standardowych trybach Sport i Sport+.
BMW Alpina XB7 ma elektronicznie regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Skutecznie rozkłada moment obrotowy (1475 Nm) na koło o największej przyczepności w danym momencie. Podobnie jak w przypadku skrzyni biegów, jest specjalnie skalibrowany, aby nadążał za bardziej dynamicznym charakterem BMW Alpina XB7.
xDrive jeszcze lepszy
Inżynierowie Alpiny pracowali także nad układem Drive, dostosowując rozkład momentu obrotowego tak, by zmaksymalizować przyczepność i neutralną dynamikę jazdy w każdych warunkach. Zintegrowany aktywny układ kierowniczy jest standardem w XB7 i oferuje bezpośrednią reakcję i ogólną zwinność.
Ceny BMW Alpina XB7 zaczynają się od 141 300 dolarów (587 000 zł). Samochód wyposażony jest niemal w każdą opcję dostępna w standardowym X7. Najważniejsze elementy to skórzana tapicerka Merino, podgrzewane fotele, miękkie drzwi, podsufitka z Alcantary, czy skórzana deska rozdzielcza. Nie zabrakło też trzyczęściowego panoramicznego dachu oraz zestawu systemów wspomagających kierowcę. Pierwsze dostawy zaplanowano na wrzesień tego roku, a samochód powstanie w fabryce BMW Spartanburg w Południowej Karolinie.