Samochód otrzymał nazwę RS 450 i pod jego maską pracuje ten sam 2-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowy silnik. Jednostka otrzymała jednak kilka ulepszeń, które uczyniły go dużo mocniejszym niż standardowo.
Golf R VII generacji wykorzystuje silnik o mocy 310 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Teraz, z zestawem Manharta, liczby te wzrosły do 444 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Wszystko to za sprawą nowej, większej turbosprężarki, układu wydechowego i zmiany mapowania ECU.
Mercedes A45 S, który jest uznawany za króla hot hatchy ma 421 KM i 500 Nm momentu, pochodzące od 2-litrowej turbodoładowanej jednostki. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 270 km/h.
Niemiecki tuner nie opublikował żadnych wyników Golfa RS 450, ale samochód ma mnóstwo innych ulepszeń. Należą do nich m. in nowy układ wydechowy, który nie posiada niemieckiej homologacji TUV. Na samochodzie znalazły się także sprężyny obniżające H&R, przedni spoiler Rieger oraz 19-calowe koła.