Branża e-sportowa, a zwłaszcza simracing na fali wznoszącej. Potężny sponsor wchodzi do wirtualnej serii Porsche

TAG Heuer został sponsorem tytularnym wirtualnej serii wyścigowej. Porsche TAG Heuer Esports Supercup zaoferuje graczom pulę nagród o wartości 200 tys. dolarów (ok. 830 tys. zł).

Branża e-sportowa, a zwłaszcza simracing na fali wznoszącej. Potężny sponsor wchodzi do wirtualnej serii Porsche
Podaj dalej

Koronawirus sparaliżował świat prawdziwych sportów motorowych. Coraz więcej wyczynowych kierowców szuka możliwości w simracingu, co znacząco może podnieść nie tylko jakość, ale prestiż rozgrywek. Dlatego też już mniej zaskakujące mogą być doniesienia o kolejnych sponsorach.

Porsche TAG Heuer Esports Supercup rozgrywany będzie na platformie iRacing, jednym z popularnych symulatorów dla graczy. Po zaagażowaniu w Formułę E, ekskluzywny producent zegarków postanowił rozszerzyć współpracę z prestiżowym producentem samochodów także na płaszczyźnie wirtualnych wyścigów.

W sezonie 2020 zaplanowano 10 rund od maja do września. Wirtualni zawodnicy będą ścigać się na odwzorowanych z rzeczywistości obiektach, znanych m.in. z Formuły 1. Już 28 marca zaplanowano nawet oficjalne testy przedsezonowe na wirtualnym Circuit de Barcelona-Catalunya, które mogą pokazać jak prezentuje się stawka.

Wydarzenie Data Lokalizacja
Testy przedsezonowe 28.03.2020 Circuit de Barcelona-Catalunya
Runda 1 02.05.2020 Circuit Park Zandvoort
Runda 2 09.05.2020 Circuit de Barcelona-Catalunya
Runda 3 23.05.2020 Donington Park Circuit
Runda 4 13.06.2020 Circuit de la Sarthe
Runda 5 04.07.2020 Nurburgring Nordschleife
Runda 6 18.07.2020 Silverstone Circuit
Runda 7 01.08.2020 Road Atlanta
Runda 8 15.08.2020 Brands Hatch Circuit
Runda 9 29.08.2020 Circuit de Spa-Francorchamps
Runda 10 19.09.2020 Autodromo Nazionale Monza

W ubiegłym roku w mistrzostwach zwyciężył Australijczyk Josh Rogers, który w pełnym emocji finale pokonał Niemca Maximiliana Beneckego. Trzecie i czwarte miejsce zajęli, odpowiednio, Sebastian Job z Wielkiej Brytanii oraz Mitchell deJong ze Stanów Zjednoczonych. W tym roku czterech najlepszych kierowców ostatniego sezonu będzie rywalizować z 36 nowymi i powracającymi zawodnikami.

Porsche ucieleśnia wyjątkowe doświadczenia. E-sportowe wyścigi oferują te emocjonujące doświadczenia wielu fanom naszej marki, a Porsche TAG Heuer Esports Supercup jest naszą najważniejszą serią wirtualnych wyścigów – powiedział Kjell Gruner, wiceprezes Porsche AG ds. marketingu. – Po bardzo udanej zeszłorocznej premierze przygotowujemy się do rozpoczęcia drugiego sezonu mistrzostw – i to z silnym partnerem. Porsche i TAG Heuer tworzą już świetny zespół w Formule E. Teraz TAG Heuer, jako marka z tradycjami, pomaga w dalszym wzmocnieniu najambitniejszej rywalizacji w świecie wyścigów e-sportowych.

– Cieszymy się, że po połączeniu sił w zespole Formuły E TAG Heuer poszerzamy naszą udaną współpracę o świat e-sportu – wyjaśnił Stéphane Bianchi, dyrektor generalny LVMH ds. produkcji zegarków oraz dyrektor generalny TAG Heuer. – Obie nasze marki to mistrzowie wyzwań, innowacji i precyzji. Jesteśmy awangardowym wytwórcą zegarków, historycznie powiązanym z torami wyścigowymi, e-sport jest więc dla nas nową, fantastyczną platformą do prezentowania naszych wartości i wspierania kolejnej dynamicznej, pełnej pasji społeczności w świecie wyścigów – tam, gdzie rywalizacja żyje w erze cyfrowej. Nie możemy doczekać się, by razem z Porsche i iRacing dostarczać niezrównane e-sportowe doświadczenia i obserwować, jak gracze ze światowej elity przekraczają swoje granice – dodał Bianchi.

Wywiad z Miko Marczykiem. Rajdowy mistrz Polski o koronawirusie i rajdach wirtualnych

Zarówno Porsche, jak i TAG Heuer mogą poszczycić się niezrównanymi historiami z prawdziwego świata. Cieszymy się, że mamy ich wsparcie w pierwszym markowym pucharze e-sportowych wyścigów na świecie – skomentował Steve Myers, producent wykonawczy iRacing.com Motorsport Simulations.

Więcej informacji można znaleźć w Porsche Motorsports Hub: https://motorsports.porsche.com.

Przeczytaj również