Pod uwagę brano samochody kompaktowe z benzynowym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Wpływ na te wyniki ma wiele czynników, m.in. niezawodność i wizerunek marki.
Renault Mégane IV
Cena początkowa dla wersji Business z 140-konnym silnikiem wacha się w okolicach 75,9 tysiąca złotych. Po trzech latach użytkowania samochód będzie warty około 52,9 % swojej pierwotnej ceny.
Hyundai i30 III
Silnik 1.4 l, moc na poziomie 140 koni mechanicznych. Mówimy o wersji Get!, a ta po trzech latach traci średnio 44% wartości. Cena wyjściowa to około 80,1 tysiąca złotych.
Kia Ceed III
Piąte miejsce w zestawieniu to niejako braciszek Hyundaia. Silnikowo kwestia wygląda tutaj niemal identycznie, jeśli chodzi o spadek wartości, to też jest tak samo, bo auto po trzech latach będzie warte 56% wyjściowej ceny, która w tym przypadku wynosi 72,5 tys.
Opel Astra K (V)
Tutaj w porównaniu do rywali mamy mniejszy pojemnościowo silnik, natomiast rozwijający większą moc. Ceny startują od 69,9 tys., a po trzech latach wartość maleje o 42,2%.
Toyota Corolla XII
Najniższy stopień podium to Corolla. W porównaniu do rywali mniejszy silnik, mniejsza moc, ale jak widać, w niczym to nie przeszkadza. W wersji Active po trzech latach użytkowania jego wartość będzie oscylowała w granicach 58,2 % ceny początkowej (75,9 tys.). Warto dodać, że 2020 roku samochód ten prowadzi w rankingu najchętniej kupowanych aut.
VW Golf 8
Polacy kochają Volkswageny… Jego ceny zaczynają się od 96,4 tys., ale silnik ma 1,5 l pojemności i moc 150 koni mechanicznych, co jest wynikiem lepszym od poprzedników. Volkswagen Golf w wersji Life traci na wartości o 41,6 %.
Škoda Octavia IV
Zwycięzca? A jak mogło być inaczej – oczywiście Octavia. Jeśli chodzi o silnik i cenę, mamy do czynienia praktycznie z tym samym, co obserwowaliśmy w przypadku Golfa. Poprzednia generacja w 2019 była najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce. Według wyliczeń jej wartość po trzech latach zmaleje o 40,5 %.