DS9 został oparty o platformę EMP2, z której korzysta też nowy Peugeot 508, natomiast DS jest wyraźnie dłuższy. Jego wymiary można porównać choćby z Mercedesem klasy E, czy BMW serii 5. Samochód idealnie wpisuje się w segment E.
Pod maską DS-a znajduje się silnik benzynowy o mocy 225 koni mechanicznych. Można wybrać też odmianę hybrydową, z napędem na przód, która będzie miała 250 koni i z napędem na cztery koła, która będzie dysponowała mocą 360 koni.
W DS9 skupiono się też na bogatym wyposażeniu. Mamy tu do czynienia z aktywnym zawieszeniem wykorzystującym kamery skanujące drogę, układ light vision z funkcją wykrywania pieszych, asystenta jazdy w korku, czy aktywne reflektory LED.
Chociaż producent zapewnia, że samochód ma zdobyć rynki całego świata, to według ekspertów jest on skierowany głównie na rynek chiński. Premiera samochodu ma nastąpić jeszcze w tym roku.