Jaguar I-Pace wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe od południowokoreańskiego giganta elektroniki LG Chem. Produkowane są one w fabryce we Wrocławiu.
Audi, Jaguar, Land Rover i Mercedes-Benz również korzystają z akumulatorów pochodzących z polskiej fabryki LG Chem. Wszyscy producenci zmagają się z opóźnieniami w budowie elektrycznych crossoverów E-Tron, I-Pace i EQC. Spowodowane jest to problemami z kontrolą jakości we wrocławskiej fabryce.
Rzecznik Jaguar Land Rover powiedział: – Dostosowaliśmy harmonogramy produkcji Jaguara I-Pace w naszej fabryce w Graz z powodu tymczasowych problemów z dostawami. Współpracujemy z dostawcą aby zminimalizować wpływ na zamówienia klientów i jak najszybciej rozwiązać ten problem.
Niemiecki Handelsblatt informuje, że Mercedes-Benz dostarczył znacznie mniej modeli EQC w 2019 roku niż zakładano. Producent nie spodziewał się, że polska fabryka LG Chem nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej liczby ogniw o niezmiennie dobrej jakości.
Jaguar już myśli o rozszerzeniu swojego portfolio dostawców, a we wrześniu 2018 roku podpisał umowę z Samsung SDI na zakup ponad 20 tysięcy baterii rocznie z fabryki na Węgrzech.
Dziecięca ekscytacja i prawdziwie męska frajda – testujemy elektrycznego Jaguara I-Pace