Firma bardzo skrupulatnie poszerzała linę modelową, a także wprowadziła kilka nowych i innowacyjnych technologii, mających na celu zwiększenie komfortu i poprawę bezpieczeństwa na drodze.
Takie nowości obejmują nowy interfejs użytkownika MBUX z głosowym asystentem, E-ACTIVE Body Control, funkcję „myjni samochodowej”, ulepszony układ napędu na wszystkie koła 4MATIC, 48-woltowy system dla silników V8, oraz kilka innych.
MBUX z asystentem wnętrza
MBUX oznacza Mercedes-Benz User Experience i w przeciwieństwie do wersji MY19, najnowsza odsłona pozwala na intuicyjną obsługę funkcji samochodu poprzez gesty.
Jest to możliwe dzięki kamerze w górnej części konsoli, która rejestruje ruchy dłoni i ramion kierowcy i pasażera z przodu.
Gdy dłoń zbliża się do ekranu dotykowego lub touchpada na konsoli środkowej, na ekranie wyróżniane są poszczególne elementy sterujące. Inne funkcje obejmują gestykulację i spersonalizowane programy.
E-ACTIVE Body Control
Technologia ta opiera się na hydropneumatycznym, aktywnym zawieszeniu. Według niemieckiego producenta jest to jedyny system na rynku, w którym można regulować indywidualnie amortyzację każdego z kół.
W rezultacie dostajemy system, który może przeciwdziałać niepożądanym przechyłom nadwozia – naprawdę przydatny w większych pojazdach typu SUV.
Funkcja myjni
Jeśli jesteś właścicielem nowego Mercedesa GLS, powinieneś wiedzieć, że jest wyposażony w ciekawe rozwiązanie, z którego możesz skorzystać podczas mycia samochodu.
Funkcja myjni automatycznie przestawi zawieszenie do pozycji najwyższej, złoży lusterka, zamknie okna i szyberdach, wyłączy czujnik deszczu, przełączy klimatyzację w tryb recyrkulacji powietrza i aktywuje widok kamery przedniej 360 stopni.
Po opuszczeniu myjni, ustawienia te automatycznie powrócą do swojego poprzedniego stanu. Wystarczy przekroczyć 19 km/h
Nowsza wersja napędu 4MATIC
Układ napędowy na wszystkie cztery koła – 4MATIC został udoskonalony. Wyposażony w najnowszą odsłonę napędu, Mercedes GLE 2020 może dowolnie sterować rozkładem momentu obrotowego między przednią i tylną osią od 0-100%. Wszystko w zależności od wybranego trybu jazdy.
V8 z systemem 48-woltowym
Na rok modelowy 2020 Mercedes dostarczył wspomagane elektrycznie układy napędowe V8 GLE i GLS (GLE 580 i GLS 580), składające się z jednostki benzynowej biturbo V8, połączonej z 48-woltowym układem elektrycznym.
Tak konfiguracja wytwarza 483 KM i moment obrotowy wynoszący 700 Nm. Dodatkowe 250 Nm i 21 KM są dostępne dzięki funkcji EQ Boost, w postaci krótkich „zastrzyków mocy”.
Warianty 35 i 45 AMG
Nabywcy Mercedesów ze znaczkiem AMG mogą teraz kupować modele CLA i Klasę A zasilane przez 2,0-litrowy silnik turbo (35) o mocy 302 KM. Model CLA 45 dysponuje też najmocniejszą na świecie, seryjną, turbodoładowaną jednostkę 2.0 o mocy 382 KM i momencie obrotowym wynoszącym 480 Nm.
Aktywny asystent Stop-and-Go
Kolejny system wprowadzony po raz pierwszy w całkowicie nowym GLE. Ta technologia umożliwia wczesne rozpoznawanie korków i pomaga kierowcy w jeździe na zderzaku do prędkości nie przekraczającej 60 km/h.
Cross-Traffic Assist
System jest w stanie wykryć ruch poprzeczny, a także przechodniów i w razie potrzeby zwiększyć odpowiednio siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
System ostrzegający podczas wysiadania
W tym roku pojazdy wyposażone w asystenta martwego punktu, mają także nową funkcję ostrzegania. Działa ona po zaparkowaniu samochodu – i chroni przed, na przykład – przejeżdżającymi rowerzystami.
System monitoruje martwy punkt, gdy samochód stoi lub jest zaparkowany i może ostrzegać kierowcę (wizualne ostrzeżenie w lusterkach i dźwiękowe) o zbliżaniu się innych pojazdów, motocykli lub rowerów podczas otwierania drzwi. Samochód korzysta z tej funkcji nawet do trzech minut po wyłączeniu silnika.
Energizing Coach
Mercedes twierdzi, że funkcja oparta jest na inteligentnym algorytmie, który może zalecić konkretny program relaksacyjny w zależności od samopoczucia. Wszystko po to, aby pasażerowie i kierowca byli czujni i zrelaksowani nawet podczas długich i wymagających podróży.
Źródło: carscoops