Z raportu „RanKING – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych” dowiadujemy się m. in. kto deklarował najwięcej szkód komunikacyjnych w III kwartale 2019 roku. Możemy przeczytać też o marce i modelu auta, a także rodzaju paliwa i ich wpływie na wysokość cen OC.
Kierowcy BMW powodują najmniej szkód na drogach
Poniższe zestawienie przeczy obiegowej opinii, jakoby to właśnie kierowcy BMW stwarzali na naszych drogach największe zagrożenie. Mimo to, statystyka ta nie przekonuje ubezpieczycieli, którzy wciąż boją się ubezpieczać samochodów niemieckiej marki.
W III kwartale 2019 r. najrzadziej do spowodowania co najmniej jednej szkody w całej historii ubezpieczenia OC, przyznali się właściciele BMW (16,8%). Nieco częściej robili to posiadacze Audi (17,3%) oraz Fiata (17,4%). Natomiast najczęściej sprawcami szkód komunikacyjnych byli kierowcy Nissana (21,7%), a także Toyoty (21,5%) i Mazdy (21,4%).
Tomasz Kroplewski, kierownik ds. rozwoju sprzedaży w rankomat.pl: – Posiadacze BMW od lat zwyciężają w rankingach na „najgorszych kierowców”. W ocenie ubezpieczycieli również ryzyko spowodowania przez nich kolizji jest wysokie. W III kwartale 2019 r. to dla tej marki średnia cena OC była najwyższa. Pomimo tego, jak wynika z danych rankomat.pl, właściciele BMW powodują mniej szkód na drogach niż kierowcy innych samochodów.
Renault z najtańszym, a BMW z najdroższym OC
Z 11 najczęściej ubezpieczanych w III kwartale 2019 r. w porównywarce rankomat.pl marek samochodów, najmniej za OC płacili właściciele Renault (614 zł). Nieco głębiej do portfela musieli sięgnąć kierowcy Skody (619 zł) oraz Toyoty (624 zł).
Najwięcej za OC w III kwartale br. płacili właściciele BMW (887 zł). Nieco taniej samochód mogli ubezpieczyć kierowcy Audi (760 zł) i Volkswagena (672 zł).
Już wiemy dlaczego BMW stosuje ogromnego „grilla”, który nikomu się nie podoba
Trabant z najtańszym OC
Na cenę ubezpieczenia samochodu wpływa również jego wiek. W III kwartale 2019 r. wśród pojazdów wyprodukowanych przed 1999 r., najmniej za OC płacili właściciele Trabanta P601. Najtańsza polisa dla tego wieloletniego modelu kosztowała 142 zł, a średnio za jego ubezpieczenie trzeba było zapłacić 379 zł.
W III kwartale 2019 r. spośród aut z lat 1999-2008, najmniej za OC płacili właściciele Smarta (średnio 503 zł). Z kolei wśród pojazdów z lat 2009-2019, najtaniej można było ubezpieczyć Nissana Note (średnio 479 zł).
Najtańsze OC na auta elektryczne, a najdroższe z instalacją LPG
W III kwartale 2019 r. najmniej za OC płacili właściciele aut elektrycznych, którzy na ten cel przeznaczyli średnio 550 zł. Z kolei o 182 zł więcej na ubezpieczenie komunikacyjne musieli wydać posiadacze samochodów z instalacją LPG (732 zł).
Deklaracje właścicieli samochodów na podstawie danych pozostawionych przez kierowców w kalkulatorze rankomat.pl. Dane są weryfikowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe w bazie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG).
Raport został przygotowany w oparciu o dane porównywarki rankomat.pl, pochodzące z kalkulacji użytkowników wykonanych w okresie 01.01.2015 r. do 30.09.2019 r. i przedstawia mediany najniższych cen OC.
źródło: rankomat.pl