Niezwykle zacięta rywalizacja w sezonie 2019 sprawiła, że szanse na tytuł nadal ma niemal połowa sklasyfikowanych kierowców. Przed rozpoczęciem zmagań w Czechach Nikodem Wierzbicki ma 23 punkty przewagi nad Dawidem Borkiem i 27 punktów zapasu nad Kamilem Serafinem. W ścisłej czołówce znajduje się także najmłodszy w stawce Jakub Szablewski.
– Zdobycie punktów w każdym wyścigu, który pozostał w tym roku, będzie niezwykle ważne. Przed ostatnimi rundami jestem w uprzywilejowanej sytuacji, ponieważ przewodzę stawce, ale jestem przekonany, że pozostali kierowcy łatwo się nie poddadzą. Na Autodromie Most będę musiał zaprezentować życiową formę, bo tylko w ten sposób będę mógł walczyć o jak najlepsze wyniki. Z pewnością czeka nas wszystkich trudny, ale fascynujący weekend – mówił Wierzbicki.
Podobnie jak miało to miejsce na Slovakiaringu, kierowcy Kia Platinum Cup będą towarzyszyć zawodnikom rywalizującym w mistrzostwach Europy ciągników siodłowych. Obserwowanie kolegów w dużo większych maszynach zapewni startującym w Picanto jeszcze mocniejsze emocje. Warto zaznaczyć także, że po długiej prostej startowej ogromne ciężarówki muszę zwolnić do bardzo ciasnej szykany prawy-lewy, w której nie brakuje zaciętej walki, również podczas wyścigów Kia Platinum Cup.
Autodrom Most został oddany do użytku w 1983 roku, a historia sportów motorowych w regionie sięga lat 40. W 1947 roku w Moście zorganizowano wyścigi motocyklowe, których trasa przebiegała wokół lokalnego browaru. Z biegiem lat sprawdzano różne konfiguracje miejskich tras, zanim zdecydowano się na pętlę w pobliżu dworca kolejowego. Budowa toru w miejscu byłej kopalni rozpoczęła się w 1978 roku. Obiekt szybko zyskał licencję FIA i FIM, ale przez kolejne dziesięciolecia nie był rozbudowywany. Mimo to w 1992 roku zorganizowano nieoficjalne zawody ciężarówek, które okazały się ogromnym sukcesem. Na starcie stanął między innymi rajdowy mistrz świata Stig Blomqvist, a powodzenie imprezy sprawiło, że od tego czasu Grand Prix Czech jest nieodłącznym elementem mistrzostw Europy ciągników siodłowych.
Tor przez krótki czas w 1995 stracił licencję i konieczna była jego renowacja. W ciągu pięciu miesięcy udało się wprowadzić najnowsze standardy bezpieczeństwa, co pozwoliło odzyskać prawo do organizacji zawodów. W 1996 roku powstało centrum medyczne i trybuny na prostej start/meta. W 2004 roku przeprowadzono ostatnie większe prace nad torem i wtedy do pętli dodano szykanę po prostej startowej, która do dziś jest jedną z najlepszych możliwości do wyprzedzenia rywala. Tor mierzy 4222 metry i ma dwadzieścia jeden zakrętów.
Rekord okrążenia należy do Stefana Mucke, który za kierownicą Mercedesa-Benz „C” DTM w 2009 roku uzyskał czas 1:25,610. Motocyklowy rekord należy do Polaka: Pawła Szkopka, który w 2015 roku popisał się rezultatem 1:35,705. Autodrom Most w tym roku będzie również miejscem wyścigowego debiutu w Kia Platinum Cup 17-letniej Marceliny Czepiel.