Pod maską klienckiej rajdówki z napędem na 4 koła miałby zagościć zaledwie 3-cylindrowy silnik turbo. Toyota Gazoo Racing wysłała oficjalne zapytanie do FIA, czy może zastosować taką jednostkę w swojej R5-tce. Pozostali producenci używają 4-cylindrowych silników 1.6 z turbo.
3-cylindrówka miałaby lepiej korespondować marketingowo z drogowymi modelami japońskiego producenta. Na razie nowa generacja Yarisa, która w 2020 r. zagości w USA będzie oferować 4-cylindrową jednostkę 1.5 w wersji wolnossącej. Mniejsze silniki będą być może oferowane w Europie, choć nikt nie powiedział, że R5-tka Toyoty musi być oparta na Yarisie.
Toyota jako jedyny z obecnych zespołów fabrycznych nie ma w ofercie samochodu klasy R5. Między innymi z tego względu junior japońskiej marki, Takamoto Katsuta w mistrzostwach WRC 2 korzysta z Forda Fiesty R5, zbudowanego przez M-Sport. Tommi Makinen zapewnia, że on i jego ludzie są gotowi na ruszenie z projektem R5, ale wciąż nie ma na to zielonego światła z japońskiej centrali.