Rosjanie w Skodzie Fabii R5 na próbie, która będzie decydować o wyborze pozycji startowych do pierwszego etapu wyprzedzili czołówkę mistrzostw Włoch. Andrea Crugnola i Pietro Ometto (Fabia R5) ustąpili o 0,193 sekundy. Trzykrotny mistrz Europy, Luca Rosetti z Eleonorą Mori (Citroen C3 R5) byli wolniejsi 0,727 sekundy.
Polscy liderzy ERC, Łukasz Habaj i Daniel Dymurski (Fabia R5) wybiorą pozycję startową jako czwarci. – Nieźle, nie było problemów, nie podejmowaliśmy ryzyka – powiedział Habaj. – Na asfalcie pozycja startowa nie jest aż tak ważna. To był dobry przejazd.
Czasem w czołowej piątce zaskoczył Nikolaus May r-Melnhof (Ford Fiesta R5). Austriak był szybszy od Giandomenico Basso oraz wspieranego przez polski oddział Michelin, Filipa Maresa (obaj Fabia R5). Norbert Herczig (Volkswagen Polo R5) zdobył się na ósmy rezultat.
Wicelider ERC, Chris Ingram stracił do Griazina ponad 2 sekundy. Czołową dziesiątkę skompletował Hiroki Arai (C3 R5). Po piruecie dopiero dwunasty za Alexisem von Thurn und Taxis (Fabia R5) był broniący tytułu mistrza Europy, Aleksiej Łukjaniuk (C3 R5).
Dariusz Poloński i Łukasz Sitek w Abarth Rally Cup mają we Włoszech dwóch rywali. Na 4,02-kilometrowej próbie Fumone najszybsi w pucharowej stawce byli Andrea Nucita i Bernardo Di Caro. Polacy oddali im 4,580 sekundy oraz byli szybsi o 7,823 sekundy od Zelindo Meegariego z Corrado Bonato.