I D. R ustanowił rekord toru Nordschleife wśród samochodów elektrycznych z czasem 6:05,336, poprawiając poprzedni rezultat o ponad 40 sekund. Od tego wydarzenia minęły zaledwie trzy tygodnie, a cały zespół Volkswagen Motorsport już skupiony jest w 100% na nadchodzącym „Festiwalu Prędkości”.
Niemiecki zespół wybiera się na Goodwood aby „bronić mistrzowskiego tytułu”, który uzyskał podczas zeszłorocznych niedzielnych podjazdów (Shootout Sunday) z czasem 43,86 sekundy.
Za kierownicą I D. R-a zobaczymy tego samego faceta, który ma już na swoim koncie rekordy Pikes Peak, Nordschleife i Goodwood 2018 – Romaina Dumas.
Francuz miał jednak bardzo poważnych rywali w walce o miano najszybszego zawodnika (i samochodu) Festival of Speed 2018. Najbliżej Dumasa byli Joerg Weidinger w BMW E36 V8 Judd (46,43 sek) oraz Peter Dumbreck w elektrycznym NIO EP9 (44,32 sek).
Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport powiedział:
– W zeszłym roku przyjechaliśmy do Goodwood zaledwie trzy tygodnie po biciu rekordu na Pikes Peak. Wówczas korzystaliśmy z takiej samej konfiguracji, jak w wyścigu górskim. W tym roku wystawimy na Goodwood naszego I D. R który będzie przygotowany specjalnie pod kątem tej trasy.
Francois-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport opowiedział nieco więcej o wprowadzonych zmianach:
– Udało się nam rozwinąć kolejną ewolucję naszego I D. R – wersję sprint, z mniejszymi bateriami, aby zmniejszyć masę pojazdu. Na krótki dystans zdecydowaliśmy się także przyjąć dużo bardziej agresywną strategię jeśli chodzi o zarządzanie energią. Na taki sprint jak w Goodwood potrzeba bardzo dużo energii w bardzo krótkim czasie.
Tak więc, czy I D. R znów sięgnie po najwyższe laury w 2019 roku?
Wyczynowy Volkswagen ID. R napędził rozwój technologii szybkiego ładowania baterii