Nowy sezon - nowa pucharowa Dacia Duster

Nowością w tym sezonie pucharu Dacii Duster będzie samochód. Nowa rajdówka oparta jest bowiem na nowym Dusterze, modelu 2018/2019. Co powinniście wiedzieć o tym aucie jeszcze przed startem sezonu?

Nowy sezon – nowa pucharowa Dacia Duster
Podaj dalej

Nowa broń kierowców przygotowana została według tej samej specyfikacji, co w ubiegłym sezonie. Jak twierdzi Dacia, sukcesy na rajdowych trasach w Polsce i Europie pozytywnie wpłynęły na postrzeganie marki. Duster jest teraz uważany za samochód wytrzymały, o świetnych parametrach terenowych.

Jak to zwykle bywa w takich przypadkach – motorsport ma przełożenie na samochody cywilne – w „zwykłych” Dusterach znajduje się wiele bliźniaczych z rajdówką podzespołów. M.in. dzięki temu Dacia jest liderem w segmencie SUV w Polsce. Nowe rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów.

Krzysztof Hołowczyc: Śmiało mogę powiedzieć, że od samego początku prac nad rajdową wersją Dustera zaskakuje mnie on bardzo pozytywnie. Specjalnie zaprojektowane zawieszenie holenderskiej firmy Reiger Suspension sprawia, że Dacia Duster Cup ma doskonałe właściwości trakcyjne. Do tego lekka konstrukcja, świetnie wyważone nadwozie w połączeniu z silnikiem Diesla o mocy podwyższonej do 130 KM i momencie obrotowym 280 Nm tworzy auto, które jest w stanie na rajdowych trasach konkurować z samochodami o znacznie wyższej mocy. Kolejnym atutem rajdowego Dustera jest bardzo mała awaryjność. Powiem więcej, jeżeli przestrzega się zalecanych przez nas przebiegów poszczególnych elementów, to rajdowy Duster jest praktycznie bezawaryjnym samochodem. To nie tylko moje przeświadczenie, lecz fakt oparty na rajdowych statystykach. Jestem szczerze dumny z tego, że ta konstrukcja została opracowana i wykonana przez moją firmę Hołowczyc Racing. Starty Dacii Duster w rajdach terenowych, w specyfikacji zbliżonej do seryjnej, mają także na celu poznanie wytrzymałości podzespołów i materiałów eksploatacyjnych, które są wspólne dla fabrycznych modeli.

Już poprzednia wersja rajdowego Dustera świetnie radziła sobie w porównaniu z innymi samochodami pucharu Polski. Czy nowa rajdówka od Dacii zdominuje rywalizację w swojej klasie? Z całą pewnością obserwowanie nowych Dusterów na trasie będzie teraz budziło jeszcze większe emocje.

Oprócz tego rajdowy Duster posiada:

  • klatka bezpieczeństwa
  • sportowe, kubełkowe fotele
  • zabezpieczona karoseria
  • aluminiowe płyty chroniące podwozie
  • wzmocnione wahacze
  • dedykowane sportowe amortyzatory
  • silnik z nowym programem sterowania oraz układem sterowania załączenia tylnego napędu
  • nowy układ dolotowy
  • główny wyłącznik prądu, system gaśniczy i metromierz

Przeczytaj również