Sezon w Audi R8 LMS Cup dla mistrza Polski Jędrzeja Szcześniaka

W pierwszy weekend maja na torze Hockenheim rozpocznie się nowy sezon Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup. Jędrzej Szcześniak, który dołączył do stawki pucharu w połowie sezonu 2018, wystartuje we wszystkich rundach kalendarza 2019.

Mamy ogromną przyjemność poinformować, że wspólnie z naszym zespołem Daftracing wystartujemy w pełnym cyklu Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup. Pierwsza runda na torze znanym z organizacji wyścigów F1, Hockenheim, już w najbliższy weekend – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym zespołu Daftracing. 

Hockenheim to obok Nurburgringu tor z najbogatszą historią wśród niemieckich obiektów wyścigowych – pierwsze wyścigi w kraju związkowym Badenia-Wirtembergia rozgrywane były już w roku 1932. Od roku 1984, kiedy powstała seria DTM, Hockenheim na stałe wpisało się do kalendarza popularnej na całym świecie niemieckiej serii – wyjątkiem był tylko 1985, gdy cykl Deutsche Tourenwagen Masters nie ścigał się na zakrętach Nordkurve, Parabolika, Mobil 1, Sachs, czy Sudkurve.

Cykl Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup w sezonie 2019 będzie składał się z 7 rund. Po wizycie na Hockenheimringu reprezentant zespołu Daftracing będzie ścigać się na włoskim Misano, niemieckich Nurburgringu i Lausitzring oraz czeskim Moście. Łącznie w sezonie 2019 odbędzie się 14 wyścigów, a zakończenie sezonu zaplanowano na weekend 4-6 października w towarzystwie prestiżowego DTM. – Każdy z tych eventów będzie nie lada gratką dla kibiców, co zawsze dodatkowo dobrze nastraja do walki – komentuje wyścigowy mistrz Polski z sezonu 2018.

 

Optymistyczne nastawienie przed nowym sezonem ścigania

Do samego końca reprezentant Daftracing nie wiedział, czy ostatecznie uda mu się dołączyć do stawki pucharu w sezonie 2019. Z tego powodu Szcześniak ma na swoim koncie tylko jedną sesję testową właśnie na torze Hockenheim. Mimo braku intensywnych przygotowań, zawodnik z Warszawy z optymizmem czeka na pierwszą rundę nowego sezonu.

– Za nami tylko jedna sesja testowa z pucharowym Audi R8 LMS GT4. Była to świetna okazja do rozprostowania kości i przypomnienia sobie jak podróżować wyścigowym samochodem. Przede wszystkim mogłem też zapoznać się z nowym dla mnie torem – powiedział Szcześniak. – O co będziemy walczyć? To pokaże dopiero pierwsza runda – wymiar pucharu zmienił się nieco względem zeszłego roku, będziemy mieli więcej rund w Niemczech. Ponadto, do stawki dołączyło dużo nowych, szybkich kierowców. Nie możemy szacować jakie pozycje zajmiemy na podstawie tego, co było w zeszłym roku. Czeka nas zupełnie nowa rywalizacja, w nowym gronie, a my jesteśmy dobrze nastawieni.

Pierwsza sesja treningowa rozpocznie się w najbliższy piątek o godzinie 11:00. Będzie to idealna okazja do zapoznania się z torem, a także znalezienia optymalnych ustawień Audi R8 LMS GT4. Wyścigowy samochód wyposażony jest w benzynowy silnik V10 osiągający moc 495 KM. Ta przenoszona jest na tylne koła dzięki 7-stopniowej skrzyni biegów.

– W piątek rozpoczynamy sezon na Hockenheimringu – to tor, na którym pod koniec lipca będzie miało miejsce Grand Prix Niemiec. To świetne miejsce na rozpoczęcie sezonu. To świetnie przygotowany i bardzo ciekawy obiekt. Ma wiele długich prostych. Trzeba walczyć o dobre wyjście z zakrętów – tylko dzięki temu można urwać na okrążeniu 0,3, 0,4 sekundy. Najmniejszy uślizg przy wyjściu na prostą może być bardzo cenny. W naszym garażu nie zabraknie niezawodnego Michała Ratajczyka, który pomoże mi pełniąc rolę inżyniera wyścigowego. Trzymajcie kciuki! – zakończył kierowca Daftracing.

Sezon w Audi R8 LMS Cup dla mistrza Polski Jędrzeja Szcześniaka
Podaj dalej

Mamy ogromną przyjemność poinformować, że wspólnie z naszym zespołem Daftracing wystartujemy w pełnym cyklu Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup. Pierwsza runda na torze znanym z organizacji wyścigów F1, Hockenheim, już w najbliższy weekend – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym zespołu Daftracing. 

Hockenheim to obok Nurburgringu tor z najbogatszą historią wśród niemieckich obiektów wyścigowych – pierwsze wyścigi w kraju związkowym Badenia-Wirtembergia rozgrywane były już w roku 1932. Od roku 1984, kiedy powstała seria DTM, Hockenheim na stałe wpisało się do kalendarza popularnej na całym świecie niemieckiej serii – wyjątkiem był tylko 1985, gdy cykl Deutsche Tourenwagen Masters nie ścigał się na zakrętach Nordkurve, Parabolika, Mobil 1, Sachs, czy Sudkurve.

Cykl Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup w sezonie 2019 będzie składał się z 7 rund. Po wizycie na Hockenheimringu reprezentant zespołu Daftracing będzie ścigać się na włoskim Misano, niemieckich Nurburgringu i Lausitzring oraz czeskim Moście. Łącznie w sezonie 2019 odbędzie się 14 wyścigów, a zakończenie sezonu zaplanowano na weekend 4-6 października w towarzystwie prestiżowego DTM. – Każdy z tych eventów będzie nie lada gratką dla kibiców, co zawsze dodatkowo dobrze nastraja do walki – komentuje wyścigowy mistrz Polski z sezonu 2018.

 

Optymistyczne nastawienie przed nowym sezonem ścigania

Do samego końca reprezentant Daftracing nie wiedział, czy ostatecznie uda mu się dołączyć do stawki pucharu w sezonie 2019. Z tego powodu Szcześniak ma na swoim koncie tylko jedną sesję testową właśnie na torze Hockenheim. Mimo braku intensywnych przygotowań, zawodnik z Warszawy z optymizmem czeka na pierwszą rundę nowego sezonu.

– Za nami tylko jedna sesja testowa z pucharowym Audi R8 LMS GT4. Była to świetna okazja do rozprostowania kości i przypomnienia sobie jak podróżować wyścigowym samochodem. Przede wszystkim mogłem też zapoznać się z nowym dla mnie torem – powiedział Szcześniak. – O co będziemy walczyć? To pokaże dopiero pierwsza runda – wymiar pucharu zmienił się nieco względem zeszłego roku, będziemy mieli więcej rund w Niemczech. Ponadto, do stawki dołączyło dużo nowych, szybkich kierowców. Nie możemy szacować jakie pozycje zajmiemy na podstawie tego, co było w zeszłym roku. Czeka nas zupełnie nowa rywalizacja, w nowym gronie, a my jesteśmy dobrze nastawieni.

Pierwsza sesja treningowa rozpocznie się w najbliższy piątek o godzinie 11:00. Będzie to idealna okazja do zapoznania się z torem, a także znalezienia optymalnych ustawień Audi R8 LMS GT4. Wyścigowy samochód wyposażony jest w benzynowy silnik V10 osiągający moc 495 KM. Ta przenoszona jest na tylne koła dzięki 7-stopniowej skrzyni biegów.

– W piątek rozpoczynamy sezon na Hockenheimringu – to tor, na którym pod koniec lipca będzie miało miejsce Grand Prix Niemiec. To świetne miejsce na rozpoczęcie sezonu. To świetnie przygotowany i bardzo ciekawy obiekt. Ma wiele długich prostych. Trzeba walczyć o dobre wyjście z zakrętów – tylko dzięki temu można urwać na okrążeniu 0,3, 0,4 sekundy. Najmniejszy uślizg przy wyjściu na prostą może być bardzo cenny. W naszym garażu nie zabraknie niezawodnego Michała Ratajczyka, który pomoże mi pełniąc rolę inżyniera wyścigowego. Trzymajcie kciuki! – zakończył kierowca Daftracing.

Przeczytaj również