– Pojechałem jak się dało, ale odcinek jest zbyt wolny, więc ciężko zrobić wielką różnicę – stwierdził Tanak po najlepszym czasie. – Rano lepiej czułem samochód.
– Szczerze to mocno cierpiałem – wyznał Evans po stracie 16,6 sekundy, co nie ułatwi mu obrony drugiej lokaty. – Bardzo niska przyczepność. Nie byłem w stanie nic więcej.
Do tempa lidera mistrzostw najbardziej zbliżyli się Jari-Matti Latvala z Miikką Anttilą (+1,5 sek.) oraz Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+3,5 sek.). – Było OK – skwitował Neuville. – Mieliśmy dobry, czysty przejazd, bawiąc się z ustawieniami. Samochód jest lepszy, gdy na drodze są koleiny. Wtedy możemy bardziej cisnąć w zakrętach.
Na oesowym podium znaleźli się Kris Meeke i Seb Marshall. Kierownictwo fabrycznego zespołu Toyoty poprosiło brytyjską załogę o dowiezienie punktów do mety. – U mnie OK, po prostu staram się utrzymać pozycję – zadeklarował Meeke. – Myślę już tylko o mistrzostwach producentów.
Liderzy rajdu, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia oddali Tanakowi 9,1 sekundy, zapewniając o tym, że rozpoczęli zarządzanie przewagą. – Z pewnością nie było to ciśnięcie na maksa – zauważył Ogier. – Bronimy tylko prowadzenia. Odcinek był bardzo wolny i piaszczysty z niskim poziomem przyczepności.
Dani Sordo i Carlos del Barrio pojawili się na mecie z niekompletnym tyłem Hyundaia i20 Coupe WRC. – Twarde opony były dużym błędem – powiedział Sordo. – Wszystkie odcinki są jak plaża. Dla mnie lepsze byłyby miękkie opony.
Otwierający drogę Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger narzekali na wyjątkowy brak trakcji. – Było bardzo ślisko i dużo piachu – określił Mikkelsen. – Początek był w porządku, ale od 13-tego kilometra było mnóstwo piasku. Ciężko zrobić coś więcej.
W stawce samochodów R5, najszybciej odcinek pokonał 18-letni Marco Bulacia Wilkinson (Skoda Fabia R5). Łukasz Pieniążek i Kamil Heller (Ford Fiesta R5) drugi raz z rzędu popisali się drugim czasem w klasie. Lider w WRC 2, Benito Guerra Jr. (Skoda Fabia R5) pozwolił sobie na oddanie ponad 20 sekund. Meksykanin w zapasie nad Bulacią nadal ma 3,5 sekundy. Alberto Heller (Fiesta R5) odpadł na 1,5 km przed metą, zwalniając 3. miejsce Ricardo Trivno (Fabia R5)
Rajd Meksyku 2019 – wyniki na OS14
1. | Tänak Ott – Järveoja Martin Toyota Yaris WRC |
24:25.2 |
2. | Latvala Jari-Matti – Anttila M. Toyota Yaris WRC |
+1.5 +1.5 |
3. | Neuville Thierry – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
+3.5 +2.0 |
4. | Meeke Kris – Marshall Sebastian Toyota Yaris WRC |
+8.2 +4.7 |
5. | Ogier Sébastien – Ingrassia J. Citroën C3 WRC |
+9.1 +0.9 |
6. | Evans Elfyn – Martin Scott Ford Fiesta WRC |
+16.6 +7.5 |
7. | Sordo Dani – Del Barrio Carlos Hyundai i20 Coupe WRC |
+19.0 +2.4 |
8. | Mikkelsen Andreas – Jæger A. Hyundai i20 Coupe WRC |
+20.4 +1.4 |
Rajd Meksyku 2019 – wyniki po OS14
1. | Ogier S. – Ingrassia J. Citroën C3 WRC |
2:48:12.8 |
2. | Evans Elfyn – Martin Scott Ford Fiesta WRC |
+30.4 +30.4 |
3. | Tänak Ott – Järveoja M. Toyota Yaris WRC |
+36.2 +5.8 |
4. | Neuville T. – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
+1:24.3 +48.1 |
5. | Meeke Kris – Marshall S. Toyota Yaris WRC |
+3:27.3 +2:03.0 |
6. | Guerra jr. B. – Zapata Ortega J. Škoda Fabia R5 |
+11:34.0 +8:06.7 |
7. | Bulacia Wilkinson M. – Cretu F. Škoda Fabia R5 |
+15:06.9 +3:32.9 |
8. | Latvala J. – Anttila M. Toyota Yaris WRC (SR) |
+16:25.5 +1:18.6 |