Rajd Meksyku: Evans czuje na plecach oddech Tanaka. Makinen zabezpiecza punkty

Powtórka najdłuższego w programie Rajdu Meksyku – Otates 2 (32,27 km) – padła łupem Otta Tanaka i Martina Jarveoji. Załoga Toyoty Yaris WRC przeprowadziła pełny atak, zbliżając się na 5,8 sekundy do drugiego miejsca.

Rajd Meksyku: Evans czuje na plecach oddech Tanaka. Makinen zabezpiecza punkty
Podaj dalej

Pojechałem jak się dało, ale odcinek jest zbyt wolny, więc ciężko zrobić wielką różnicę – stwierdził Tanak po najlepszym czasie. – Rano lepiej czułem samochód.

Szczerze to mocno cierpiałem – wyznał Evans po stracie 16,6 sekundy, co nie ułatwi mu obrony drugiej lokaty. – Bardzo niska przyczepność. Nie byłem w stanie nic więcej.

Do tempa lidera mistrzostw najbardziej zbliżyli się Jari-Matti Latvala z Miikką Anttilą (+1,5 sek.) oraz Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+3,5 sek.). – Było OK – skwitował Neuville. – Mieliśmy dobry, czysty przejazd, bawiąc się z ustawieniami. Samochód jest lepszy, gdy na drodze są koleiny. Wtedy możemy bardziej cisnąć w zakrętach.

Na oesowym podium znaleźli się Kris Meeke i Seb Marshall. Kierownictwo fabrycznego zespołu Toyoty poprosiło brytyjską załogę o dowiezienie punktów do mety. – U mnie OK, po prostu staram się utrzymać pozycję – zadeklarował Meeke. – Myślę już tylko o mistrzostwach producentów.

Liderzy rajdu, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia oddali Tanakowi 9,1 sekundy, zapewniając o tym, że rozpoczęli zarządzanie przewagą. – Z pewnością nie było to ciśnięcie na maksa – zauważył Ogier. – Bronimy tylko prowadzenia. Odcinek był bardzo wolny i piaszczysty z niskim poziomem przyczepności.

Dani Sordo i Carlos del Barrio pojawili się na mecie z niekompletnym tyłem Hyundaia i20 Coupe WRC. – Twarde opony były dużym błędem – powiedział Sordo. – Wszystkie odcinki są jak plaża. Dla mnie lepsze byłyby miękkie opony.

Otwierający drogę Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger narzekali na wyjątkowy brak trakcji. – Było bardzo ślisko i dużo piachu – określił Mikkelsen. – Początek był w porządku, ale od 13-tego kilometra było mnóstwo piasku. Ciężko zrobić coś więcej.

W stawce samochodów R5, najszybciej odcinek pokonał 18-letni Marco Bulacia Wilkinson (Skoda Fabia R5). Łukasz Pieniążek i Kamil Heller (Ford Fiesta R5) drugi raz z rzędu popisali się drugim czasem w klasie. Lider w WRC 2, Benito Guerra Jr. (Skoda Fabia R5) pozwolił sobie na oddanie ponad 20 sekund. Meksykanin w zapasie nad Bulacią nadal ma 3,5 sekundy. Alberto Heller (Fiesta R5) odpadł na 1,5 km przed metą, zwalniając 3. miejsce Ricardo Trivno (Fabia R5)

Rajd Meksyku 2019 – wyniki na OS14

1. Tänak Ott – Järveoja Martin
Toyota Yaris WRC tyre
24:25.2
2. Latvala Jari-Matti – Anttila M.
Toyota Yaris WRC tyre
+1.5
+1.5
3. Neuville Thierry – Gilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+3.5
+2.0
4. Meeke Kris – Marshall Sebastian
Toyota Yaris WRC tyre
+8.2
+4.7
5. Ogier Sébastien – Ingrassia J.
Citroën C3 WRC tyre
+9.1
+0.9
6. Evans Elfyn – Martin Scott
Ford Fiesta WRC tyre
+16.6
+7.5
7. Sordo Dani – Del Barrio Carlos
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+19.0
+2.4
8. Mikkelsen Andreas – Jæger A.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+20.4
+1.4

Rajd Meksyku 2019 – wyniki po OS14

1. Ogier S. – Ingrassia J.
Citroën C3 WRC tyre
2:48:12.8
2. Evans Elfyn – Martin Scott
Ford Fiesta WRC tyre
+30.4
+30.4
3. Tänak Ott – Järveoja M.
Toyota Yaris WRC tyre
+36.2
+5.8
4. Neuville T. – Gilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+1:24.3
+48.1
5. Meeke Kris – Marshall S.
Toyota Yaris WRC tyre
+3:27.3
+2:03.0
6. Guerra jr. B. – Zapata Ortega J.
Škoda Fabia R5 tyre
+11:34.0
+8:06.7
7. Bulacia Wilkinson M. – Cretu F.
Škoda Fabia R5 tyre
+15:06.9
+3:32.9
8. Latvala J. – Anttila M.
Toyota Yaris WRC tyre (SR)
+16:25.5
+1:18.6

 

Przeczytaj również