Poprzednicy 208-ki zawsze byli obecni wśród topowych konstrukcji rajdowych. Peugeot 205 jeździł w kultowe grupie B, model 206 był swego czasu najlepszym samochodem WRC. 207-tka doczekała się wersji S2000, natomiast obecna ewolucja 208 została homologowana jako R5, choć od dłuższego czasu nie jest rozwijana.
W 2017 r. szef Peugeot Sport, Bruno Famin zapowiadał, że są plany budowy nowego Peugeota 208 T16 R5. Nie wiadomo jednak, czy ta deklaracja jest nadal aktualna, ponieważ marka spod znaku lwa planuje skupić się na elektrycznym motorsporcie. Z drugiej strony Peugeot od lat jest zaangażowany w rozwój młodych rajdowych talentów we Francji, dlatego przygotowanie nowej 208-ki przynajmniej w specyfikacji R2 wydaje się pewne.
Według innych doniesień, grupa PSA może chcieć oferować rajdówkę klasy R5 tylko poprzez Citroena C3, który będzie w tym roku intensywnie rozwijany przez Madsa Ostberga, startującego nim w WRC 2 Pro. Reklamą dla jego potencjału ma być także potwierdzona kampania w ERC, Aleksieja Łukjaniuka – obecnego mistrza Europy.
Warto przypomnieć, że w grupie PSA są już plany budowy kompaktowego samochodu w klasie R2. Będzie nim Opel Corsa, który swego czasu miał nawet koncept w wersji R5. Nowy samochód ma zostać przygotowany na 2020 r. przez Holzer Motorsport.