Estończycy oddalili się na 5,5 sekundy od Teemu Suninena i Marko Salminena (Ford Fiesta WRC), którzy tym razem skompletowali top 5. Do czołowej trójki awansowali Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, którzy zapewnili oesowey dublet dla Toyoty. Do podobnego wyniku w generalce zabrakło 0,1 sekundy.
– Warunki są naprawdę dobre, więc musimy je jak najlepiej wykorzystać – stwierdził Tanak. – To jedne z najfajniejszych szwedzkich warunków, ale spodziewam się, że będzie inaczej na drugiej pętli. Zobaczymy co da się zrobić.
– Miałem dobre wyczucie, co może być niebezpieczne… – zauważył Suninen. – Potrzebuję po prostu to kontynuować i unikać błędów.
– Dobry odcinek – skwitował Latvala. – Naprawdę fajowe warunki. Piękne! Można zauważyć, że lód trochę popęka na popołudnie, ale liczymy na najlepsze.
Elfyn Evans i Scott Martin (Ford Fiesta WRC) zdobyli się na trzeci czas ze stratą tylko 1,1 sekundy do najszybszego rezultatu. Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) oddał Tanakowi 1,8 sekundy. Belg do podium traci 0,4 sek., do lidera 6 sek. Wicemistrz świata powiększył za to przewagę nad Sebastienem Ogierem (Citroen C3 WRC) do 8,4 sek.
– Nie jestem zadowolony z ustawień na tym odcinku – ocenił Neuville. – Było bardzo, bardzo wyboiście i skakałem dookoła jak kangur. Musimy się temu przyjrzeć przed drugą pętlą.
– Początek był dobry, ale końcówka odcinka miała biały, miękki śnieg – opisał Ogier. – Nie najgorsza pętla dla mnie. Żadnych błędów, ale myślę, że najtrudniejsze przede mną podczas drugich przejazdów.
Po słabszym początku, Esapekka Lappi (Citroen) zbliżył się do zespołowego kolegi na niecałe pół sekundy. Andreas Mikkelsen kończył oes z uszkodzonym lewym przodem. Czołowę dziesiątkę po pętli kompletują Kris Meeke (Citroen), Sebastien Loeb (Hyundai) i Elfyn Evans (Ford).
– Po 5 km zniszczyłem aero – potwierdził Mikkelsen. – Myślałem, że mam kapcia, takie było odczucie. Po prostu pojechałem za szeroko. Mój błąd.
– Staram się budować pewność – stwierdził Loeb. – Z tymi samochodami i warunkami jest bardzo szybko. Nie jest łatwo złapać pewność, ale próbuję. Wyczucie jest dobre. Po prostu muszę zbliżyć się do limitu.
Powrót Marcusa Gronholma i Timo Rautiainena do WRC zakończył się na 6,6 kilometrze OS4. Dwukrotni mistrzowie świata trzeci raz z rzędu zaliczyli kontakt z bandą śnieżną. Tym razem Toyota Yaris WRC została na oesie.
W WRC 2 Pro liderami po pętli są Mads Ostberg i Torstein Eriksen (Citroen C3 R5) z zapasem 33,7 sekundy nad Gusem Greensmithem i Elliottem Edmondsonem (Ford Fiesta R5). Trzeci Kalle Rovanpera po przygodzie na OS3 traci ponad 2 minuty. Liderem WRC 2 jest Ole Christian Veiby korzystający z Volkswagena Polo GTI R5.
Rajd Szwecji 2019 – wyniki na OS4 (czołówka)
1 | Tänak Ott / Järveoja M. Toyota Yaris WRC |
08:42.5 |
2 | Latvala Jari-Matti / Anttila Miikka Toyota Yaris WRC |
08:42.7 +00:00.2 |
3 | Evans Elfyn / Martin Scott Ford Fiesta WRC |
08:43.6 +00:01.1 |
4 | Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas Hyundai i20 Coupe WRC |
08:44.3 +00:01.8 |
5 | Suninen Teemu / Salminen Marko Ford Fiesta WRC |
08:44.5 +00:02.0 |
6 | Lappi Esapekka / Ferm Janne Citroën C3 WRC |
08:44.8 +00:02.3 |
7 | Mikkelsen Andreas / Jæger Anders Hyundai i20 Coupe WRC |
08:45.2 +00:02.7 |
8 | Ogier S. / Ingrassia J. Citroën C3 WRC |
08:47.5 +00:05.0 |
9 | Meeke Kris / Marshall S. Toyota Yaris WRC |
08:50.7 +00:08.2 |
10 | Loeb Sébastien / Elena Daniel Hyundai i20 Coupe WRC |
08:50.9 +00:08.4 |
Rajd Szwecji 2019 – wyniki po OS4 (czołówka)
1 | Tänak Ott/ Järveoja M. Toyota Yaris WRC |
|
2 | Suninen Teemu/ Salminen Marko Ford Fiesta WRC |
+00:05.5 |
3 | Latvala Jari-Matti/ Anttila Miikka Toyota Yaris WRC |
+00:05.6 |
4 | Neuville Thierry/ Gilsoul Nicolas Hyundai i20 Coupe WRC |
+00:06.0 |
5 | Ogier S./ Ingrassia J. Citroën C3 WRC |
+00:14.4 |
6 | Lappi Esapekka/ Ferm Janne Citroën C3 WRC |
+00:14.8 |
7 | Mikkelsen Andreas/ Jæger Anders Hyundai i20 Coupe WRC |
+00:17.3 |
8 | Meeke Kris/ Marshall S. Toyota Yaris WRC |
+00:29.8 |
9 | Loeb Sébastien/ Elena Daniel Hyundai i20 Coupe WRC |
+00:43.5 |
10 | Evans Elfyn/ Martin Scott Ford Fiesta WRC |
+00:45.1 |