Zima zimie nierówna
Impreza od zawsze stanowi pewną niewiadomą, jeśli chodzi o warunki pogodowe. Kluczowa jest grubość lodu pod pokrywą śnieżną (jeżeli napada świeży to pierwsze załogi na trasie sporo tracą, ponieważ kolcowane opony nie dobijają się wystarczająco do lodu). Jeżeli jest cienka, to przy lekko dodatnich temperaturach istnieje ryzyko pojawienia się szutru. Już raz, w 1990 r. rajd odwołano przez zbyt łagodną zimę. W tym sezonie organizatorzy zapowiadają dobre, zimowe warunki do ścigania się po lasach Värmland.
Do 2004 r. rajd wygrywali jedynie kierowcy z Półwyspu Skandynawskiego. 15 lat temu hegemonię przerwał Sébastien Loeb (Citroën Xsara WRC). Trzy wygrane (wszystkie w Volkswagenie Polo R WRC) ma Sébastien Ogier. Przed rokiem triumfował Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC), co sprawia, że oprócz skandynawsko-nordyckiego pochodzenia, zwycięzcami mogą być też francuskojęzyczni kierowcy. Najwięcej wygranych (7) należy do Stiga Blomqvista.