Rajd Australii: Zdradliwe hopy Sherwood. Nieudany jubileusz Mikkelsena

Mads Ostberg i Torstein Eriksen (Citroen C3 WRC) zdecydowanie wygrali najdłuższy w piątkowym programie Rajdu Australii, 26,68-kilometrowy OS Sherwood.

Rajd Australii: Zdradliwe hopy Sherwood. Nieudany jubileusz Mikkelsena
Podaj dalej

Norwegowie na pierwszy serwis zjeżdżają jako liderzy. Citroen zanotował oesowy dublet, dzięki drugiemu rezultatowi Craiga Breena i Scotta Martina. W pierwszej trójce odcinka znalazł się jeszcze Hayden Paddon.

Mads Ostberg: To była świetna zabawa! Co mogę powiedzieć? Piękny odcinek. Miałem dobry rytm. Na początku odcinka miałem wrażenie, jakbym wrócił do Finlandii. Nie przejechałem tego odcinka w zeszłym roku jak inni, ale samochód był świetny. Koniec końców to był dobry poranek.

Craig Breen: Nie za dobrze. Myślę, że złamałem tarczę. Bardzo podstępny odcinek z kilkoma dużymi skokami.

Hayden Paddon: Zdecydowanie to do mnie wraca. Pierwsza połowa oesu była naprawdę dobra. Straciłem trochę rytmu na ostatnich 5-6 kilometrach, ale jest w porządku.

Dużą przygodę zaliczył lider Toyoty, Ott Tanak. Yarisa podbiło przy dużej prędkości na serii hopek i Estończyk uderzył lewym tyłem w skarpę. Udało się pojechać dalej, ale za metą trzeba było zmienić koło. Piąty Esapekka Lappi odskoczył Jari-Mattiemu Latvali na 0,4 sekundy, ale traci do nowego lidera 5,4 sekundy.

Ott Tanak: To był naprawdę duży skok i po prostu wyrzuciło nas z drogi. Uszkodziliśmy tam również koło, co spowodowało straty w końcówce.

Esapekka Lappi: To był udany poranek. Podobało mi się. Te sztuczne hopy są naprawdę paskudne, ale takie same dla wszystkich. Są w naprawdę szybkich sekcjach.

W ogonie stawki WRC jadą dwaj główni kandydaci do tytułu. Thierry Neuville stracił 14 sekund, a Sebastien Ogier 17,9 sekundy do czasu Ostberga. Strata mistrza świata po pętli sięga już prawie pół minuty.

Sebastien Ogier: [Czyszczenie] jest najgorsze. Wiedzieliśmy o tym już wcześniej. Myślę, że na tym będzie ciężko. Popołudniu raczej też będziemy czyścić drogę.

Thierry Neuville: Starałem się pojechać dobry odcinek, ale ogromnie mnie podbiło na tych hopkach i prawie dachowałem. Po tym byłem ostrożniejszy.

Zaliczający setny start w WRC, Andreas Mikkelsen wpadł do rowu i uszkodził układ chłodzenia Hyundaia i20 Coupe WRC. Chwilę wcześniej na wyjściu z szykany oesem wolnym tempem poruszał się traktor, co najprawdopodobniej wybiło Norwega z rytmu.

https://www.facebook.com/WRCNewsOfficial/photos/a.111569325530678/2135927526428171/?type=3&theater

Rajd Australii 2018 – wyniki na OS3

1. Østberg MadsEriksen Torstein
Citroën C3 WRC tyre
12:49.0
2. Breen CraigMartin Scott
Citroën C3 WRC tyre
+5.9
+5.9
3. Paddon HaydenMarshall S.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+6.6
+0.7
4. Tänak OttJärveoja Martin
Toyota Yaris WRC tyre
+6.8
+0.2
5. Lappi EsapekkaFerm Janne
Toyota Yaris WRC tyre
+7.8
+1.0
6. Latvala Jari-MattiAnttila M.
Toyota Yaris WRC tyre
+8.2
+0.4
7. Evans ElfynBarritt Daniel
Ford Fiesta WRC tyre
+11.6
+3.4
8. Suninen TeemuMarkkula Mikko
Ford Fiesta WRC tyre
+12.2
+0.6
9. Neuville ThierryGilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+14.0
+1.8
10. Ogier SébastienIngrassia J.
Ford Fiesta WRC tyre
+17.9
+3.9

Rajd Australii 2018 – wyniki po OS3

1 Østberg MadsEriksen T.
Citroën C3 WRC tyre
25:34.4
2. Lappi EsapekkaFerm Janne
Toyota Yaris WRC tyre
+5.4
+5.4
3. Latvala J.Anttila M.
Toyota Yaris WRC tyre
+5.8
+0.4
4. Breen CraigMartin Scott
Citroën C3 WRC tyre
+7.0
+1.2
5. Paddon HaydenMarshall S.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+7.3
+0.3
6. Tänak OttJärveoja M.
Toyota Yaris WRC tyre
+7.8
+0.5
7. Suninen TeemuMarkkula M.
Ford Fiesta WRC tyre
+13.6
+5.8
8. Evans ElfynBarritt D.
Ford Fiesta WRC tyre
+14.8
+1.2
9. Neuville T.Gilsoul N.
Hyundai i20 Coupe WRC tyre
+19.2
+4.4
10. Ogier S.Ingrassia J.
Ford Fiesta WRC tyre
+27.6
+8.4

Przeczytaj również