Jak zaznaczają przedstawiciele GO+EAuto, aby efektywnie wdrożyć car-sharing (właściwie EV-sharing) niezbędne jest stworzenie infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Oznacza to w pierwszym kroku znaczące inwestycje i rozbudowanie sieci stacji ładowania. (GO+EAuto planuje w przeciągu 2 lat uruchomienie, na terenie całego kraju, nawet 250 stacji ładowania). Do tej pory polska firma uruchomiła już ogólnodostępną stację ładowania np. przy ul. Siewnej w Krakowie i kończy procedury mające na celu uruchomienie kolejnych lokalizacji w gminie Zielonki i przy ulicy Praskiej w Krakowie.
Do końca bieżącego roku w pierwszym w Polsce Centrum Samochodów Elektrycznych w Modlnicy GO+EAuto udostępni użytkownikom 12 szybkich stacji ładowania DC. Co ważne, technologia i oprogramowanie do zarządzania całą siecią stacji powstały w Polsce z inicjatywy firmy GO+EAuto, która w swojej flocie ma już ponad 40 aut elektrycznych gotowych do car-sharingu. Polski know-how umożliwia sprawną integrację między innymi z krajowymi instytucjami z sektora energetycznego. Oprogramowanie do obsługi stacji ładowania ma być też jak najbardziej intuicyjne dla użytkowników oraz dostosowane do najnowszych trendów technologicznych. GO+EAuto zapewnia obsługę przy użyciu modułów RFID i smartfona.
Porozumienie podpisane przez prezydenta Krakowa, Jacka Majchrowskiego oraz prezesa zarządu GO+EAuto, Dawida Srokę pozwoli miastu na jeszcze efektywniejszą walkę ze smogiem. Zwłaszcza w centrum, gdzie samochody zeroemisyjne zaczną wypierać spalinowe, co jest już ogólnoświatowym trendem w krajach najbardziej rozwiniętych. To także krok w celu dostosowania się do przyjętej przez sejm i senat Uchwały o Elektromobilności, która nakłada obowiązek, na gminy powyżej 300 tys. mieszkańców, wprowadzenia szeregu udogodnień dla użytkowników aut elektrycznych.
Współpraca z GO+EAuto to także realizacja miejskiej Polityki Transportowej przyjętej przed dwoma laty. W jej ramach propagowane ma być korzystanie z pojazdów elektrycznych. W najbliższym czasie zostanie opracowana dokładna strategia lokalizacji stacji ładowania wraz z konkretnym harmonogramem. Obie strony chcą jak najszybszej realizacji projektu, aby w możliwie krótkim czasie uruchomić kolejny etap inwestycji, jakim będzie wprowadzenie wspominanej usługi car-sharingu pojazdów elektrycznych, która może znacząco zrewolucjonizować transport miejski. Przy okazji Kraków prawdopodobnie będzie wzorem dla innych dużych aglomeracji, które ułatwienia dla EV będą musiały wprowadzić w ciągu najbliższych 7 lat.
Władze Krakowa zdecydowały się na współpracę z GO+EAuto, ponieważ to lider swojej branży w dziedzinie zarządzania, instalacji oraz serwisu stacji ładowania aut elektrycznych (jest oficjalnym partnerem m.in. takich producentów jak GARO czy SETEC Power). Ponadto równolegle z toczącymi się przez rok rozmowami z Gminą Miejską Kraków, firma, dzięki swoim udziałowcom i partnerom biznesowym, sumiennie przygotowywała się, aby jak najszybciej być w pełnej gotowości do realizacji wszystkich projektów dotyczących elektromobilności.