W oficjalnym komunikacie nie podano długości kontraktu ze zwycięzcami 43 rund WRC (z czego 7 z Citroenem). Dla francuskiej załogi to powrót do zespołu, z którym 10 lat temu po raz pierwszy wystartowali samochodem WRC (Citroenem C4) w brytyjskiej rundzie Rajdowych Mistrzostwach Świata. Kierowca z Gap był świeżo upieczonym mistrzem Junior WRC i już podczas debiutu zapisał na swoje konto pierwsze zwycięstwo oesowe w generalce.
Pierre Budar: Jestem oczywiście zachwycony mogąc powitać Sebastiena i Juliena z powrotem w stajni! Fakt, że do nas dołączają jest niesamowitym doładowaniem dla całego zespołu. Wszyscy będą zmotywowani bardziej niż kiedykolwiek. Już zaczęliśmy przygotowania do tego, aby upewnić się, że nasz drugi wspólny czas pracy doda wspaniałą historię w tym sporcie oraz dla marki Citroena. Czujemy się z tym dobrze!
Sebastien Ogier: Jestem naprawdę podekscytowany podjęciem tego nowego wyzwania z Citroenem. Nie mogę się doczekać, zwłaszcza że nie zapomniałem tego, iż to ten zespół jako pierwszy dał mi możliwość rywalizacji w mistrzostwach świata. Były różne czynniki, które wpłynęły na moją decyzję. Naprawdę podoba mi się pomysł ponownej pracy z ludźmi, którym wszystko wychodziło dobrze kilka lat wstecz oraz jestem podekscytowany szansą zdobycia mistrzostwa świata z trzecim różnym producentem. Choć nie biorę tego za pewnik, jestem przekonany, że samochód zdecydowanie ma potencjał, a także mam wielką wiarę w ludzi z fabryki w Satory.
Rozbrat z Wersalem
W latach 2009-2011 Ogier zaliczył 3 pełne sezony z Citroen Racing. W tym ostatnim odniósł 5 zwycięstw, mocno naciskając na ówczesnego lidera teamu, Sebastiena Loeba. Wówczas 27-latek zarzucał kierownictwu swojego teamu, że blokuje jego potencjał i szanse na jeszcze lepsze wyniki, faworyzując przy tym wówczas 7-krotnego mistrza świata. W efekcie Ogier porzucił ekipę z Wersalu, odchodząc do Volkswagen Motorsport, z którym rozwinął Polo R WRC. Ogierowi dało to 4 tytuły mistrzowskie. Po wycofaniu się Volkswagena, Francuz sięgnął po kolejną koronę z M-Sportem, mimo tylko dwóch zwycięstw w sezonie 2017.
Co oznacza ten kontrakt?
Ogłoszenie powrotu Ogiera następuje tuż przed Paris Motor Show (4-14 października), na którym zostanie wystawiony m.in. Citroen C3 WRC. Pierwszym oficjalnym startem aktualnych mistrzów świata tym modelem będzie Rajd Monte Carlo (22-27 stycznia 2019 r.). Do drugiego fotela C3 WRC w sezonie 2019 typowany jest regularnie punktujący Esapekka Lappi z Toyoty. Posadę w Wersalu chcieliby także zachować aktualni podstawowi kierowcy francuskiego producenta, Craig Breen i Mads Ostberg. Wraz z tym komunikatem można spodziewać się rychłych ogłoszeń o kolejnych kontraktach w zespołach startujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata.