Chery należy do chińskiego rządu i jeśli chodzi o wolumen produkcji, to jest w pierwszej dziesiątce największych producentów samochodów za wielkim murem.
Elektryczne SUV-y marki z Państwa Środka powinny dotrzeć na stary kontynent w ciągu dwóch najbliższych lat. Dodatkowo Chińczycy mają zamiar sporo zainwestować w Europie. W okolicach Frankfurtu nad Menem ma powstać europejskie centrum badawczo-rozwojowe, a w Berlinie studio designu.
We wrześniu 2017 r. we wspomnianym Frankfurcie, Chery zaprezentowało przedprodukcyjny koncept SUV-a, który ma być produkowany w trzech wersjach: hybrydowej, plug-in hybrid i elektrycznej. Dziś już wiemy, że samochód trafi do Europy.
Nad rozwojem podwozia producent współpracował z niemieckim Bentelerem, napęd czterech kół otrzymały do realizacji firmy Dana i BorgWarner, przekładnię skonstruował Getrag, a oświetlenie Hella.
Chery 3/4 swojej produkcji sprzedaje w Chinach, ale poważnie myśli o ekspansji w Europie i Ameryce Północnej. Wszystkie modele przeznaczone na te rynki sprzedawane będą pod nazwą Exeed.