Ferrari 488 Pista Piloti Ferrari jest hołdem dla ubiegłorocznego mistrzostwa świata producentów GT, które dla marki spod znaku wierzgającego konia w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) wywalczyła ekipa AF Corse. Edycja specjalna posiada nawet charakterystyczne malowanie wykorzystywane w wyczynowych Ferrari 488 GTE.
Do napędu służy niezmiennie 3,9-litrowa, turbodoładowana jednostka V8 o mocy 710 KM i generująca 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z masą własną 1280 kg auto ma imponujący stosunek mocy do masy. Osiągnięto to m.in. przez wykorzystanie karbonu, np. w spojlerze czy kanałach powietrza. Na obręczach znalazły się opony Michelin Pilot Sport Cup 2, którymi można poruszać się po drogach publicznych, ale również kręcić niezłe czasy na torach wyścigowych.
Każdy egzemplarz będzie miał swój indywidualny numer, a do wyboru będą 4 kolory Rosso Corsa (czerwony), Blu Tour de France (niebieski), Nero Daytona (czarny) i Argento Nurburgring (srebny) z charakterystycznym pasem przez środek z motywem włoskiej flagi. Na przednich drzwiach znajduje się liczba 51 – to numer startowy samochodu zespolu AF Corse, którym James Calado i Alessandro Pier Guidi (w 24 godzinach Le Mans także z Michele Rugolo) zapewnili ekipie z Maranello mistrzowski tytuł.
Wnętrze Ferrari 488 Pista Piloti Ferrari jest ubrane w czarną alcantarę, a na perforowanych siedzeniach także można znaleźć włoską symbolikę, podobnie jak na łopatkach zmiany biegów czy dywanikach. Specjalna wersja modelu to element programu Tailor Made, czyli samochodów Ferrari „szytych na miarę”. W tym przypadku do nabycia nie wystarczy jednak worek pieniędzy. Najpierw trzeba ubrać ognioodporny kombinezon, kask i wystartować przygotowanym do sportów wyczynowych modelem Ferrari. To ciekawa inicjatywa, która sprawi, że wartość tych samochodów może utrzymywać się nieustannie na bardzo wysokim poziomie.