Aktualny mistrz Polski w rywalizacji historyków odniósł pierwsze zwycięstwo od ubiegłorocznego Rajdu Wisły (wtedy z Dariuszem Gurdziołkiem). Na ostatnim etapie Legacy w historycznych barwach Colina McRae była najszybsze na wszystkich trzech odcinkach specjalnych.
Najmniej do Lutego i Celińskiego stracili Jakub Wolski i Bartosz Krawiec (BMW E30 318is) – najszybsi w kategorii PZM-5. Drugie miejsce w Historycznej Klasyfikacji Generalnej wywalczyli jednak Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński (Porsche 911 RS SC).
Podium wywalczyli „Elefant” z Ernestem Kornobisem w BMW E30 318is zbudowanym zgodnie ze standardami kategorii FIA-4 (10. miejsce w wirtualnej generalce). Na Power Stage’u podium wśród historyków stracili Piotr Gadmoski i Tomasz Widera (Mercedes-Benz W123 280E).
Najstarszą kategorię FIA-1 wygrali Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek. Ich Lancia Fulvia Coupe wspięła się na 15. miejsce w wirtualnej generalce, 7. w historycznej. Artur Burtan i Rafał Chronowski (Fiat 128 Sport Coupe) wygrali w FIA-2. Marcinowie Gaciarz i Kowalik triumfowali w kategorii PZM-6, zajmując czwarte miejsce w wirtualnej generalce.
Rajd Śląska 2018 – nieoficjalna klasyfikacja generalna (czołówka MOTUL HRSMP)
Poz. | Załoga Samochód |
Kat. | Czas |
---|---|---|---|
1. |
Luty/Celiński
Subaru Legacy
|
FIA-4 | 01:07:40.3 |
2. |
Wolski/Krawiec
BMW E30 318is
|
PZM-5 | +01:44 +01:44 |
3. |
Zaleski/Gruszczyński
Porsche 911 SC RS
|
FIA-3 | +01:57.2 +00:13.2 |
4. |
Gaciarz/Kowalik
Nissan Sunny GTI
|
PZM-6 | +03:19.4 +01:22.2 |
5. |
Stopa/Ślęczka
BMW 318is
|
PZM-5 | +03:28.6 +00:09.2 |
6. |
Polak/Gargas
Audi B2 Coupe Quattro
|
PZM-5 | +04:54.3 +01:25.7 |
7. |
Horodeński/Sałaciński
Toyota Celica GT4
|
PZM-6 | +05:38.6 +00:44.3 |
8. |
Gaciarz/Skorupa
Toyota Celica GT4
|
PZM-6 | +06:29.6 +00:51 |
9. |
Żwirek/Daniec
Citroen AX Sport
|
PZM-5 | +07:54.3 +01:24.7 |
10. |
Elefant/Kornobis
BMW 318is
|
FIA-4 | +08:02.9 +00:08.6 |