Było to możliwe dzięki trójwymiarowemu skanowaniu pojazdu z 1948 r., porównując go ze szkicami i fotografiami, aby ustalić prawidłowe rozmiary i kształty oryginalnej bryły. Udało się uzyskać także oryginalną barwę lakieru, pobierając próbkę spod deski rozdzielczej.
We wnętrzu znalazły się elementy z klasycznego Garbusa, w tym układ kierowniczy. Jest to jednak jedynie model wystawowy do muzeum, który nie będzie jeździł po drogach. Porsche włożyło wiele pracy, aby ta replika była jak najbardziej zbliżona do oryginału.
Oryginalny samochód nadal istnieje, ale owa kopia ma na celu zaprezentowanie jak Porsche 356 prezentowało się 70 lat temu, gdy było nowe. Auto czeka teraz wyprawa… dookoła świata. Oczywiście tylko na wystawy. Szkoda, że taką historyczną maszyną nie można przejechać się na eventach z serii Porsche Driving Experience, które umożliwiają zasmakowanie nawet najbardziej sportowych, ale współczesnych wersji Porsche na topowych oponach Michelin.
Harmonogram wystaw repliki Porsche 356
do 31 maja – Berlin, Niemcy (Volkswagen Group Forum, DRIVE exhibition)
8 czerwca – Stuttgart-Zuffenhausen, Niemcy (Muzeum Porsche)
9-10 czerwca – Johannesburg, RPA (Tor wyścigowy Kyalami, Sportscar Together Day)
12-15 lipca – Goodwood, Wielka Brytania (Goodwood Festival of Speed)
od połowy lipca do końca sierpnia – Stuttgart-Zuffenhausen, Niemcy (Muzeum Porsche)
15-25 listopada – Kanton, Chiny (Guangzhou International Motor Show)