– Dla mnie można teraz używać aerodynamiki w inny sposób – tłumaczy Kris Meeke w rozmowie. – Przy dużych prędkościach czujesz się bardziej bezpiecznie. Wiem, że jest sporo dyskusji ze strony FIA o prędkościach maksymalnych na niektórych imprezach jak Rajd Finlandii, ale do mnie wcale ten argument nie trafia. Wszyscy kierowcy czują się bezpieczniej z nową aerodynamiką. Jestem zafascynowany jazdą i tym, że mogę jeździć w tej erze, tej generacji aut WRC. Dla mnie to najszybsze samochody rajdowe, jakie kiedykolwiek wyprodukowany i prawdopodobnie najbezpieczniejsze.
Zwycięzca pięciu rund Rajdowych Mistrzostw Świata w rozmowie z najbardziej doświadczonym dziennikarzem rajdowym Martinem Holmesem, przyznał jeszcze, że pewność prowadzenia poprawia zastosowanie centralnego dyferencjału. Tego elementu brakowało w poprzedniej ewolucji samochodów WRC, w przypadku Meeke’a był to model DS3 WRC. Tym samochodem wygrał z resztą Ouninpohję i Rajd Finlandii w 2016 r. Jego przejazd po tym kultowym odcinku specjalnym można zobaczyć na wideo poniżej.
Neste Rally Finland 2016 / ONBOARD Kris Meeke SS13
FULL ONBOARD: Kris Meeke / Paul Nagle (Citroën Racing) @ Ouninpohja 2016 ??
Opublikowany przez WRC 15 lipca 2017
Tekst: Marcin Zabolski
Tagi: WRC, Rajd Finlandii, Kris Meeke, Ouninpohja