– Mieliśmy naprawdę dobry start i byłem przed Petterem na tej krótkiej prostej przed pierwszym zakrętem – mówił Mattias Ekström po wyjściu z posiedzenia sędziów. – Zacząłem obierać swoją linię jazdy. Tuż przed zakrętem poczułem uderzenie i tyle. To było małe dotknięcie, nie odczułem niczego mocnego. Gdy patrzysz na nagranie to wyglądało źle z powodu skoszenia bariery z opon. Przykro mi z powodu tej sytuacji.
W tłumaczenia kierowcy Audi nie do końca wierzył Solberg. Dwukrotny mistrz świata w rallycrossie twierdzi, że Ekström musiał mieć świadomość tego, że nie wyprzedził go na tyle, aby nie zostawić mu miejsca w wewnętrznej części zakrętu. Kierowca Volkswagena nie ukrywa, że przeżył chwilę grozy.
Solberg Ekstrom Turn 1 Crash | Catalunya RX 2018
A look back at THAT Turn 1 incident. Anyone to blame or racing incident?
The incident is currently under investigation.
Opublikowany przez FIA World Rallycross Championship 15 kwietnia 2018
– Cóż mogę powiedzieć – wyznał Petter Solberg proszony o komentarz z jego perspektywy. – Jechaliśmy obok siebie, miałem swoją pozycję. Potem on [Ekström] skręcił na mnie i to bardzo. Mówił potem, że nie widziałem Pettera, więc chyba nie ma za dobrego wzroku. Po wypadku poczułem ulgę, że nie było żadnego betonu w tej bandzie. Trochę się zestresowałem, wszystko działo się tak szybko.
Mattias Ekström po spowodowaniu kolizji objął prowadzenie i wygrał bieg finałowy. ZSS wyścigu zdyskwalifikował go jednak z tego biegu, przez co spadł z pierwszej na szóstą pozycję, ale nie zdobył żadnych punktów za ostatni wyścig. Solberg mimo piątego miejsca jest wiceliderem punktacji, dzięki maksymalnej liczbie punktów za kwalifikacje i półfinały.