Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaprezentowane na targach w Genewie Porsche 911 GT3 RS będzie ostatnim, które otrzyma platformę o oznaczeniu 991. Ta zostanie zastąpiona w przyszłości 992.
Nowe GT3 RS w porównaniu do swojego poprzednika otrzymało 20 koni mechanicznych więcej, a do rąk pierwszych klientów samochód trafi w okolicach czerwca. Centralnie umieszczony, 4-litrowy silnik produkuje 520 koni mechanicznych przy 8250 obr/min.
Jednym z kierowców, który jako pierwszy zasiadł za sterami nowego Porsche 911 GT3 RS był Walter Rohrl związany od kilkunastu lat z niemiecką marką. – To wciąż sprawia mi ogromną frajdę – mówił po testach na zamarzniętym jeziorze w Finlandii. – Ścigam się od 50 lat, jednak wciąż mnie to bawi. Robienie takich rzeczy na zamkniętej trasie jest fantastyczne.
Porsche zdecydowało się utrzymać wolnossący silnik bez turbodoładowania, co z pewnością ucieszy najbardziej zagorzałych fanów tradycyjnej motoryzacji. W przeciwieństwie do swojego poprzednika GT3 RS nie będzie jednak dostępne z manualną skrzynią biegów, a przyszli klienci będą musieli „zadowolić się” 7-biegowym automatem z podwójnym sprzęgłem PDK.
Tagi: Porsche, Porsche 911 GT3 RS, GT3 RS, Porsche Polska, Michelin