Budowa nowego BMW serii 8 powstawała w tym samym czasie co wersja sportowa, czyli BMW M8 oraz M8 GTE. Wersję GTE będziemy mogli zobaczyć już jutro! Auto wystartuje w kultowym 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona International Speedway. Za kolejne 5 miesięcy auto weźmie udział w wyścigu na słynnym torze w Le Mans.
Testy, o których mowa na początku artykułu mają na celu wypracowanie idealnych ustawień zawieszenia i układu kierowniczego w wersji cywilnej BMW. Samochód ma nawiązywać do kultowego modelu z lat dziewięćdziesiątych, w związku z czym, nie dziwi dbałość o każdy szczegół. Model E61 produkowany w latach 1989-1999 stał się obiektem westchnień miłośników motoryzacji. Dźwięk 5.7 litrowego silnika Alpiny wywołuje uśmiech na twarzach i szybsze bicie serca u każdego fana motoryzacji bez względu na osobiste upodobania.
Mimo upływu lat zadbane egzemplarze potrafią kosztować ponad 100 tysięcy złotych! Biorąc pod uwagę jak przełomowym i nowoczesnym samochodem na ten okres było E61, projektanci dzisiaj mają wysoko postawioną poprzeczkę. Miejmy nadzieję, że inżynierowie BMW znów staną na wysokości zadania i zaprezentują równie kultowy samochód!