Suzuki Vitara ma już przeszło 30-letnią historię na rynku. Japońskiego SUV-a można było kupować w czasach, gdy ten rodzaj nadwozia wcale nie był dominujący w Europie. Teraz ten legendarny model przeszedł kolejny facelifting, a na koniec roku dostał solidne obniżki. Polskie salony przeceniły wszystkie wersje wyposażenia o 7 tys. zł, czyniąc ofertę bardzo atrakcyjną.
Co otrzymujemy w wersji poniżej 100 tys. zł?
Najtańsza odmiana za 98 900 zł dotyczy miękkiej hybrydy z napędem na przednią oś. Pod maską mamy 1,4-litrowy silnik benzynowy BoosterJet 129 KM zintegrowany z 48-woltowym starterem/generatorem ISG i małym akumulatorem litowo-jonowym. Jednostka charakteryzuje się zużyciem paliwa 4,6 l/100 km w cyklu średnim. Odpowiada za to nie tylko wspomaganie silnika elektrycznego (dodaje 50 Nm momentu obrotowego), ale i nowej funkcji pracy na biegu jałowym. Pozwala on na eliminować zużycie paliwa podczas wytracania prędkości. Wpływ na niskie zużycie ma też 6-stopniowa skrzynia manualna.
Wyposażenie standardowo może pozytywnie zaskoczyć. Nie trzeba bowiem niczego dopłacać za klimatyzację automatyczną z filtrem przeciwpyłkowym czy reflektory LED Hi/Low. Z salonu wyjedziemy na 17-calowych alufelgach, a we wnętrzu system multimedialny i nawigację obsłużymy na 9-calowym ekranie dotykowym. Do tego kamera cofania z czujnikami, wyświetlacz za kierownicą, bezprzewodowa łączność Bluetooth, Android Auto, Apple CarPlay czy gniazdo USB. To wciąż jest ta „najbiedniejsza” wersja, w której mamy również cały szereg nowoczesnych systemów asystujących i zapobiegającym kolizjom.
Ile kosztują droższe odmiany japońskiego SUV-a?
Suzuki oferuje też Vitarę po lifcie w wersji mild hybrid z napędem na 4 koła. Jej ceny zaczynają się od 115 900 zł, a najniższą wersją wyposażenia jest Premium Plus. Dostajemy w niej m.in. nieco podrasowany design, kierownicę z przyciskami, podgrzewane fotele, lepsze nagłośnienie czy podłokietnik między fotelami. Udoskonaleń jest oczywiście więcej, a największy wypas oferuje odmiana Elegance, która dla wersji z napędem na jedną oś kosztuje 113 900 zł, a dla 4×4 125 900 zł.
Warto też rozważyć zakup wersji z jednostką 1.5 DualJet. To tradycyjna hybryda (HEV), w której 102-konną jednostkę benzynową wspomaga silnik elektryczny o mocy 33 KM. Układ zużywa jeszcze mniej paliwa (4,5 l/100 km w cyklu średnim), a dodatkowo pozwala czasami na jazdę wyłącznie na prądzie. W komfortowym podróżowaniu pomaga 6-stopniowy automat. Pełna hybryda kosztuje w promocji od 110 900 zł dla przednionapędowej Vitary i od 122 900 zł dla czteronapędowej. Ta ostatnia jest dodatkowo oferowana w wersji wyposażenia Elegance Sun, w której otrzymujemy nadwozie ze szklanym dachem panoramicznym. W promocji cena tej wersji spadła ze 148 900 zł do 137 900 zł.
Polskie przedstawicielstwo Suzuki zastrzega, że jest to oferta limitowana. Potwierdzenie dostępności Vitary FL w obniżonych cenach jest możliwe po kontakcie z dealerami marki.