5 najważniejszych cech elektrycznego Volvo EX30. Skąd tak dobre wyniki sprzedażowe?

Volvo EX30 to pierwszy pełnoprawny samochód elektryczny szwedzkiego producenta, który od czasu pojawienia się na rynku notuje świetne wyniki sprzedażowe. Jeździliśmy (nie takim) małym, miejskim crossoverem i wiemy, dlaczego klienci chętnie po niego sięgają. Przedstawiamy pięć najważniejszych cech elektrycznego Volvo EX30. 

Volvo EX30 / niewielki SUV
Podaj dalej

Volvo EX30 zachwyca wyglądem, przestronnością i przede wszystkim ceną. Samochód, który bez wątpienia przynależy do segmentu premium jest jednym z najbardziej dostępnych cenowo samochodów elektrycznych, oferujących taki komfort i wyposażenie w jednym. Dlaczego jednak jego sprzedaż jest aż tak dobra? Poniżej przedstawiamy pięć najważniejszych naszym zdaniem cech elektrycznego modelu EX30. 

Volvo EX 30 zachwyca detalami 

Volvo EX30 / wnętrze
fot. Volvo

Szwedzki producent trafił w dziesiątkę z designem swojego EX30. Minimalizm w tym wydaniu nie przeszkadza tak jak w Tesli, a wręcz daje się polubić już od pierwszego wejrzenia. Na pierwszy rzut oka samochód jest prosty w każdym możliwym miejscu. Jeśli jednak przyjrzymy się bliżej, zauważymy interesujące, a nawet dość ekscytujące szczegóły. 

Świetnie wyglądające, wytłoczone logo Volvo z przodu, szczelina między panelami, która wygina się dokładnie tak samo, jak nadkola. Wszystkie linie w przednich i tylnych światłach. A to dopiero początek, bo we wnętrzu filozofia jest taka sama. Mamy świetne w dotyku metalowe klamki, które są przedłużeniem wykończenia drzwi. Mamy też półprzezroczyste wykończenie w otworach wentylacyjnych, czy ciekawy dobór materiałów. Wszystko to sprawia, że w środku nie możemy się nudzić i za każdym razem odkrywamy coś nowego. 

Brak przycisków nie taki straszny 

Volvo EX30 / EasterEgg
fot. Volvo

Volvo poszło w ślady Tesli, czy Volkswagena, który ostatnio zdecydował się jednak powrócić do fizycznych przycisków. Tych jednak w Volvo EX30 nie uświadczymy, a wszystkie elementy sterujące umieszczone są na centralnym tablecie. Ekran jest wykonany jednak bardzo dobrze, jest wyraźny i szybko reaguje na dotyk. 

Nawet przy ostrym świetle nie ma żadnych problemów z widocznością, a wszystkimi elementami steruje się wygodnie i naturalnie. 

Sporo miejsca mimo niewielkich rozmiarów 

Volvo EX30 / Cloud Blue / przód
fot. Volvo Cars

EX30 najbardziej zaskakuje jednak tym, ile miejsca oferuje w środku. Dzięki inteligentnym rozwiązaniom samochód sprawia we wnętrzu wrażenie dużo większego, niż naprawdę jest. Kierowcy o wzroście nawet 200 cm nie będą tu narzekali na ciasnotę, podobnie jak pasażerowie jadący z tyłu. 

Oczywiście, nie będzie to prawdziwy, ogromny samochód rodzinny. Ale do poruszania się po mieście na pewno będzie w zupełności wystarczający. 

Volvo EX30 jeździ świetnie 

Volvo EX30 w kolorze Vapour Grey / SUV-y Volvo zyskują
fot. Volvo

Oczywiście, większość elektryków będzie cicha, wygodna i szybka. Ale EX30 jest naprawdę przyjemne w prowadzeniu. Nawet w podstawowej, najtańszej wersji samochód ma 268 koni mechanicznych, co pozwala mu na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy. Oprócz przyspieszenia model z jednym silnikiem ma lekki i żwawy przód. To sprawia, że jest wyjątkowo zwinny na ciasnych, bocznych drogach. Układ kierowniczy jest dobrze wyważony, a przechyły nadwozia ograniczone. EX30 daje dużo potencjału do zabawy. 

Świetny stosunek jakości do ceny 

Volvo EX30 w Polsce rozpoczyna się od ceny 176 990 złotych. Jeśli spojrzymy na konkurencję, praktycznie żaden producent nie zaoferuje nam tak wiele w takiej cenie. Nic więc dziwnego, że Volvo EX30 notuje świetne wyniki sprzedażowe i to nie tylko w Polsce. 

Przeczytaj również