Volvo EX30 zachwyca wyglądem, przestronnością i przede wszystkim ceną. Samochód, który bez wątpienia przynależy do segmentu premium jest jednym z najbardziej dostępnych cenowo samochodów elektrycznych, oferujących taki komfort i wyposażenie w jednym. Dlaczego jednak jego sprzedaż jest aż tak dobra? Poniżej przedstawiamy pięć najważniejszych naszym zdaniem cech elektrycznego modelu EX30.
Volvo EX 30 zachwyca detalami
Szwedzki producent trafił w dziesiątkę z designem swojego EX30. Minimalizm w tym wydaniu nie przeszkadza tak jak w Tesli, a wręcz daje się polubić już od pierwszego wejrzenia. Na pierwszy rzut oka samochód jest prosty w każdym możliwym miejscu. Jeśli jednak przyjrzymy się bliżej, zauważymy interesujące, a nawet dość ekscytujące szczegóły.
Świetnie wyglądające, wytłoczone logo Volvo z przodu, szczelina między panelami, która wygina się dokładnie tak samo, jak nadkola. Wszystkie linie w przednich i tylnych światłach. A to dopiero początek, bo we wnętrzu filozofia jest taka sama. Mamy świetne w dotyku metalowe klamki, które są przedłużeniem wykończenia drzwi. Mamy też półprzezroczyste wykończenie w otworach wentylacyjnych, czy ciekawy dobór materiałów. Wszystko to sprawia, że w środku nie możemy się nudzić i za każdym razem odkrywamy coś nowego.
Brak przycisków nie taki straszny
Volvo poszło w ślady Tesli, czy Volkswagena, który ostatnio zdecydował się jednak powrócić do fizycznych przycisków. Tych jednak w Volvo EX30 nie uświadczymy, a wszystkie elementy sterujące umieszczone są na centralnym tablecie. Ekran jest wykonany jednak bardzo dobrze, jest wyraźny i szybko reaguje na dotyk.
Nawet przy ostrym świetle nie ma żadnych problemów z widocznością, a wszystkimi elementami steruje się wygodnie i naturalnie.
Sporo miejsca mimo niewielkich rozmiarów
EX30 najbardziej zaskakuje jednak tym, ile miejsca oferuje w środku. Dzięki inteligentnym rozwiązaniom samochód sprawia we wnętrzu wrażenie dużo większego, niż naprawdę jest. Kierowcy o wzroście nawet 200 cm nie będą tu narzekali na ciasnotę, podobnie jak pasażerowie jadący z tyłu.
Oczywiście, nie będzie to prawdziwy, ogromny samochód rodzinny. Ale do poruszania się po mieście na pewno będzie w zupełności wystarczający.
Volvo EX30 jeździ świetnie
Oczywiście, większość elektryków będzie cicha, wygodna i szybka. Ale EX30 jest naprawdę przyjemne w prowadzeniu. Nawet w podstawowej, najtańszej wersji samochód ma 268 koni mechanicznych, co pozwala mu na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy. Oprócz przyspieszenia model z jednym silnikiem ma lekki i żwawy przód. To sprawia, że jest wyjątkowo zwinny na ciasnych, bocznych drogach. Układ kierowniczy jest dobrze wyważony, a przechyły nadwozia ograniczone. EX30 daje dużo potencjału do zabawy.
Świetny stosunek jakości do ceny
Volvo EX30 w Polsce rozpoczyna się od ceny 176 990 złotych. Jeśli spojrzymy na konkurencję, praktycznie żaden producent nie zaoferuje nam tak wiele w takiej cenie. Nic więc dziwnego, że Volvo EX30 notuje świetne wyniki sprzedażowe i to nie tylko w Polsce.