BMW Serii 5 – niedościgniony wzór?

Niemieckie limuzyny klasy premium są wzorem dla wielu innych producentów jeśli chodzi o komfort podróżowania, jakość wykończenia i wyposażenie. Również pod względem silnikowym jeszcze do niedawna producenci tacy jak BMW, czy Audi wyznaczali standardy na całym świecie. Dziś sytuacja nieco się zmienia, jednak na rynku aut używanych wciąż dostępne są świetnie wyglądające egzemplarze za ułamek swojej pierwotnej ceny.
Choć to SUV-y i crossovery wydają się być dziś numerem 1 jeśli chodzi o potencjalnych klientów, to jednak samochody w nadwoziu kombi wciąż są niedoścignione jeśli chodzi o wygodę użytkowania i przestrzeń. BMW Serii 5 w tej dziedzinie wyznacza standardy od lat.
Nie inaczej jest w przypadku generacji G30, która w wersji kombi otrzymała oznaczenie G31. Samochód trafił do produkcji w 2017 roku i uznawany jest za jeden z lepszych, jakie BMW wypuściło na rynek. Jest dużo bardziej dopracowany i praktyczny od swojego poprzednika. Nie oznacza to jednak, że jest to samochód idealny.

Piękny egzemplarz w niskiej cenie na sprzedaż
Na sprzedaż pojawił się wyjątkowo zadbany egzemplarz z 2021 roku. Mówimy więc o aucie, które dopiero co skończyło 4 lata. BMW ma pod maską 190-konnego diesla w miękkiej hybrydzie, dzięki czemu będziemy mogli podróżować naprawdę ekonomicznie. Moc silnika wysokoprężnego przekazywana jest na tylną oś za pomocą automatycznej skrzyni biegów.
Ten konkretny egzemplarz ma na liczniku nieco ponad 200 000 kilometrów przebiegu. Jednakże, patrząc na zdjęcia, absolutnie tego po nim nie widać. Samochód miał tylko jednego właściciela, który przez ten czas wyjątkowo dobrze zadbał o swoją Serię 5. Na wyposażeniu znajdziemy oczywiście pełne światła LED, nawigację, czy elektrycznie sterowane fotele z funkcją pamięci.
BMW Serii 5 w wersji kombi wystawione jest na sprzedaż za jedyne 21 999 euro. Oznacza to, że po odliczeniu podatku będziemy mogli wrócić do Polski tym samochodem za jedyne 78 990 złotych.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?
Połączenie diesla, silnika elektrycznego i akumulatora to dość skomplikowana konstrukcja. Oznacza to, że mamy znacznie więcej sprzętu, który może ulec uszkodzeniu. A naprawy nie będą tanie, bowiem BMW słynie raczej z wysokich kosztów serwisowych. Wśród najdroższych potencjalnych napraw możemy wymienić m. in. chłodzenie baterii, system EGR, DPF, czy turbosprężarka oraz komponenty hybrydowe.
